جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

جزییات خبر

شنبه / ۱۵ آذر ۱۳۹۹ / ۱۲:۰۵
سرویس : فاضلاب
کد خبر : ۳۸۴۰
گزارشگر : ۴
سرویس فاضلاب

۴۰ دستگاه الکتروپمپ لجن کش در شهرهای جنوبی خوزستان نصب شد

۴۰ دستگاه الکتروپمپ لجن کش در شهرهای جنوبی خوزستان نصب شد
(شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۹) ۱۲:۰۵


معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آبفای خوزستان گفت:۴۰ دستگاه الکتروپمپ لجن‌کش با توان بالا ، و با هدف افزایش ظرفیت سیستم دفع فاضلاب و ایستگاه‌های پمپاژ هنگام بارندگی‌ تهیه، و در ایستگاه‌های پمپاژ فاضلاب شهرهای جنوبی خوزستان نصب شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان، فرزان عباسیان معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آبفای خوزستان اظهار داشت: حسب ماده 55 از قانون تشکیل شهرداری ها؛ جمع آوری آب های سطحی از وظایف تکلیفی آنها محسوب می گردد لیکن شرکت آبفای خوزستان برابر تاکیدات دکتر حقیقی پور مدیر عامل آبفا خوزستان مبنی بر هم افزایی با شهرداری ها در زمان بارندگی و به منظور مشارکت در مدیریت بحران، افزایش تاب آوری شهری و تعامل با دستگاه های خدمات رسان با هدف تامین رفاه شهروندان خوزستانی اقدامات لازم را انجام داده است.

وی به عدم سیستم دفع آب های سطحی در شهرها اشاره کرد و گفت: با توجه به این که شهرداری ها در شهرهای آبادان، خرمشهر، ماهشهر، بندر امام، شادگان ، سوسنگرد یا فاقد سیستم دفع آب های سطحی هستند یا سیستم دفع آبهای سطی ناقصی دارند ایستگاه های مرکزی را تقویت کردیم که به سیستم مدیریت شهری بعد از بارندگی ها کمک کنیم.


معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آبفای خوزستان بیان کرد: وجود نخاله ها و ظروف پلاستیکی که در سیستم های جمع آوری آب های سطحی در برخی از شهرها به خطوط اصلی شبکه فاضلاب منتقل می شود و به همین دلیل شبکه فاضلاب و خطوط اصلی به دلیل عدم کنترل توسط متولیان جمع آوری آب های سطحی مسدود می شود باعث پس زدگی فاضلاب، انسداد و با وارد شدن به ایستگاه های پمپاژ نیز خسارت وارد می کند.


وی تصریح کرد: شرکت آب و فاضلاب خوزستان از مرداد ماه سال جاری نسبت به اتخاذ تمهیدات لازم در راستای پیش بینی فصول بارندگی، پیشگیری از آبگرفتگی های احتمالی، تسریع و تسهیل در هدایت آب های سطحی و همیاری شهرداری های آبادان، خرمشهر، بندر امام، ماهشهر، شادگان، چمران و سوسنگرد اقداماتی انجام شده است.

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آبفای خوزستان با اشاره به اقدامات انجام شده بیان کرد: در شهرهای آبادان، خرمشهر، بندر امام، ماهشهر، شادگان، چمران و سوسنگرد های به علت شرایط توپوگرافی مناطق، شیب اندک و مسطح بودن 30 ایستگاه پمپاژ فاضلاب مهم و اثرگذار در شهرهای فوق شناسایی با هدف افزایش ظرفیت دفع آب های سطحی و هدایت رواناب در مقاطع بارش ها نسبت به لایروبی اصولی ، نصب الکتروپمپ های با توان بالا، انجام تعمیرات اساسی(اورهال) دیزل ژنراتورها و تابلوهای برق قبل از شروع فصل بارندگی اقدام شده است.

وی افزود: در راستای پیشگیری از پس زدگی فاضلاب و با توجه به سرقت درب آدم رو ها، نسبت به نصب 2000 حلقه درب آدم روی فاضلاب(منهول ) در شهرهای مذکور خصوصا در آبادان و خرمشهر اقدام شده است با توجه به آمار کارشناسان حدود 40 درصد از پس زدگی فاضلاب ناشی از مفقودی درب منهول ناشی از ورود اشیاء خارجی و انسداد تدریجی منهول است.

عباسیان به لایروبی خطوط اصلی فاضلاب با توجه به اهمیت انقال فاضلاب از این خطوط اشاره کرد و گفت: به منظور بهره مندی از ظرفیت کامل خطوط اصلی شهرهای آبادان، خرمشهر، بندر امام، ماهشهر، شادگان، چمران و سوسنگرد به عنوان شاهرگ های حیاتی دفع بهداشتی و ضرورت رفع رسوب گذاری داخلی خطوط، نسبت به لایروبی اصولی به طول 700 کیلومتر انجام شد.

وی به تهیه و تامین پمپ با توان بالا در شهرهای جنوبی اشاره کرد و گفت: هدف افزایش ظرفیت سیستم دفع فاضلاب و ایستگاه های پمپاژ در هنگام بارندگی ها و پیشگیری از آب گرفتگی معابر و کمک به دفع و هدایت آب های سطحی، شرکت آبفای خوزستان نسبت به تهیه و تامین 40 دستگاه الکترو پمپ مستغرق با توان بالا از نوع لجن کش اقدام نموده و پمپ های فوق در محل های ایستگاه های پمپاژ فاضلاب تاثیرگذار نصب شده است.

عباسیان خاطر نشان کرد: به منظور افزایش ظرفیت ایستگاه های پمپاژ فاضلاب در شهرهای جنوبی 30 دستگاه الکتروپمپ تعمیر اساسی و اصولی شده و وارد مدار بهره برداری شدند.
تنظیم: بهنام پریچه
روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان
تعداد بازدید : ۱,۶۴۱
(شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۹) ۱۲:۰۵
http://news.abfakhz.ir/u/2d7
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید