جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

جزییات خبر

شنبه / ۸ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۸:۰۸
سرویس : عمومی
کد خبر : ۴۰۲۱
گزارشگر : ۴
سرویس عمومی

ابلاغ دستورالعمل ساماندهی نیروی انسانی غیر رسمی شرکت های وابسته وزارت نیرو

ابلاغ دستورالعمل ساماندهی نیروی انسانی غیر رسمی شرکت های وابسته وزارت نیرو
(شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۰) ۱۸:۰۸


با ابلاغ دستورالعمل نیاز سنجی، تأمین و ساماندهی نیروی انسانی شرکت های وابسته وزارت نیرو، تغییر حالت اشتغال نیروهای شاغل حجمی- اداری در شرکت آب و فاضلاب خوزستان انجام می شود.

معاون منابع انسانی و تحقیقات شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان با اشاره به اخذ مجوزهای استخدامی از وزرات نیرو و تعیین سهمیه هر شرکت از سوی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: بر اساس بند 5-6 و بند 2-6 دستورالعمل وزارت خانه، کارکنان غیر رسمی که وظایف اصلی اجرایی شرکت را به عهده دارند و تحت پوشش پیمانکاران مربوط هستند، می توانند در آزمونی که اواخر مرداد ماه سال جاری برگزار می شود، شرکت کنند .

حسین عبدالخانیان با بیان این که سیاست اصلی وزارت نیرو شایسته گزینی نیروی انسانی از طریق ایجاد فرصت های عادلانه و برابر برای همه واجدین شرایط استخدام از طریق فراهم سازی فضای رقابتی و حضور در آزمون های استخدامی است، عنوان کرد: توانمندی، سابقه کاری و عمکرد شایسته کارکنان به منظور تغییر حالت اشتغال کار آنان در این آزمون لحاظ می شود .

وی در خصوص افراد واجد شرایط شرکت در این آزمون افزود: کارکنان طرف قرارداد با شرکت های پیمانکاری که در قالب قراردادهای تأمین نیروی انسانی و حجمی مشغول به فعالیت هستند و نیز نیروهای شاغل در قراردادهای طرح های عمرانی که وظایف اصلی شرکت های آب و فاضلاب را در قالب سمت های سازمانی مصوب انجام می دهند، مجوز حضور در آزمون را خواهند داشت.

عبدالخانیان ادامه داد: کارکنان مشمول باید تا تاریخ ۳۱خرداد ۱۳۹۹ دارای حداقل ۵ سال سابقه کار در شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان باشند و نیز دارای سابقه پرداخت بیمه بوده و گواهی مرتبط با پرداخت حق بیمه را داشته باشد.

معاون منابع انسانی و تحقیقات آبفای استان خوزستان اعلام کرد: فرد متقاضی باید همچنین شرایط اختصاصی متناسب با شغل و مجوز استخدامی صادره مشتمل بر مقطع تحصیلی و رشته تحصیلی مطابق با شرایط احراز مشاغل صنعت آب و فاضلاب را داشته باشد.

عبدالخانیان با بیان این که کارکنان مشمول تغییر وضعیت اشتغال فقط
می توانند در آزمون محل خدمت خود شرکت کنند، اظهار داشت: هر یک از نیروهای مشمول و متقاضی تغییر وضعیت اشتغال فقط مجاز به انتخاب شغل در محل خدمت خود هستند و انتخاب سایر شرکت های آب و فاضلاب مجاز نیست.

معاون منابع انسانی و تحقیقات آبفای استان خوزستان تصریح کرد: آزمون مورد نظر مشتمل بر آزمون کتبی عمومی، آزمون اختصاصی ( مصاحبه ) و امتیاز عوامل خاص می باشد و آزمون عمومی با ضریب وزنی ۳۰ درصد ، آزمون اختصاصی با ضریب وزنی ۵۰ درصد و امتیاز خاص با ضریب ۲۰ درصد خواهد بود .

وی در خصوص مبنای امتیازات خاص بیان کرد: امتیازات خاص براساس سابقه و تجربه مفید، مسئولیت پذیری، تعهد سازمانی، کیفیت انجام وظایف، رعایت نظم و انضباط اداری و رضایت از عملکرد در نظر گرفته می شود.

عبدالخانیان درخصوص منابع آزمون کتبی گفت: آزمون کتبی شامل هوش و توانمندی های عمومی، آشنایی با صنعت، معارف اسلامی، زبان و ادبیات فارسی، اطلاعات عمومی، دانش اجتماعی و حقوقی اساسی، آشنایی و کاربرد رایانه می باشد.

عبدالخانیان افزود: کارکنانی که حداقل ۵۰ درصد نمره آزمون کتبی را کسب کنند به مصاحبه تخصصی دعوت می شوند.

معاون منابع انسانی و تحقیقات شرکت آبفا خوزستان در خصوص نحوه انجام مصاحبه تخصصی اعلام کرد: آزمون تخصصی ( مصاحبه) شامل ارزیابی های روانشناختی و تخصصی – مهارتی خواهد بود به منظور موفقیت در این مرحله کسب حداقل ۷۰ درصد امتیاز تعیین شده الزامی است.

وی افزود: در امتیاز آزمون عمومی ضرایبی برای حمایت از ایثارگران گرانقدر، معلولان، زنان سرپرست خانوار، همکاران حادثه دیده در حین مأموریت یا حوادث ناشی از کار و فداکاران صنعت در نظر گرفته خواهد شد که پس از صدور فراخوان اطلاع رسانی لازم به عمل می آید .

معاون منابع انسانی و تحقیقات شرکت آب و فاضلاب خوزستان بیان داشت: پذیرفته شد گان در مصاحبه برای گزینش نهایی به شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور معرفی می شوند.

تنظیم:راشین نجارپور
روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان
تعداد بازدید : ۷,۵۰۶
(شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۰) ۱۸:۰۸
http://news.abfakhz.ir/u/2a6
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید