جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

جزییات خبر

دوشنبه / ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۲:۱۷
سرویس : آب
کد خبر : ۴۰۳۹
گزارشگر : ۴
سرویس آب

زنگ خطر کمبود آب در بندرامام به صدا درآمد

زنگ خطر کمبود آب در بندرامام به صدا درآمد
(دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۰) ۱۲:۱۷

سرپرست اداره آب و فاضلاب بندرامام خمینی (ره) گفت: افزایش مصرف آب توسط شهروندان و کاهش حجم مخازن ذخیره آب در این شهرستان مطلوب نیست و این موضوع نگران‌کننده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان، محمدرضا طریقی، با اشاره به  تامین آب بندرامام در تابستان ۱۴۰۰ گفت: در حال حاضر با توجه به افزایش شدید دمای هوا و در نتیجه بالا رفتن مصرف آب ، حجم مخازن ذخیره آب در بعضی ساعات بخصوص در پیک مصرف کاهش شدید یافته و سبب افت فشار در برخی مناطق شهر بندرامام خمینی(ره) شده است.

وی مدیریت مصرف در این برهه زمانی را امری ضروری دانست و تاکید کرد: اگر مدیریت صحیح مصرف آب شرب صورت نگیرد در تابستان ۱۴۰۰ با مشکل جدی روبرو خواهیم شد.

طریقی اذعان داشت: مصرف آب نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است که لزوم مدیریت بیشتر را فراهم می سازد.

سرپرست اداره آبفا بندرامام خمینی(ره) تصریح کرد: کاهش بارندگی در سال آبی جاری و افزایش مصرف با توجه به شیوع ویروس کرونا و رعایت مسائل بهداشتی در مناطق مختلف ، حوزه آب را با چالش جدی روبرو نموده است.

وی با اشاره به پیش بینی‌های لازم برای تقویت زیرساخت‌های تامین آب رسانی افزود: تامین آب شهر بندر امام خمینی(ره) از کانال کوت امیر اهواز
می باشد که با توجه به کاهش نزولات آسمانی ، سفره های زیرزمینی هم ظرفیت تامین آب را نخواهند داشت و اصلاح فرهنگ مصرف ، تنها راه برون رفت از شرایط فعلی خواهد بود و وقت آن فرا رسیده است تا مردم عزیز مصارف غیر ضرور همچون(شستشوی خودرو ، حیاط ، آبیاری باغچه ها و ....) را متوقف نمایند.

طریقی در پایان از همه همشهریان عزیز درخواست کرد با رعایت صرفه جویی در مصرف برق و آب غیر ضرور این اداره را  در ارائه خدمات مناسب یاری نمایند تا ان شاءالله فصول گرم سال را  با کمترین مشکل در بخش تامین و توزیع آب شرب پایدار ، سالم و بهداشتی پشت سر بگذاریم.

تنظیم: راشین نجارپور
روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان
تعداد بازدید : ۱,۳۳۶
(دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۰) ۱۲:۱۷
http://news.abfakhz.ir/u/2mp
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید