جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

جزییات خبر

دوشنبه / ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۲:۵۲
سرویس : آب
کد خبر : ۴۰۴۴
گزارشگر : ۴
سرویس آب

پیشگیری از هدررفت ۳۵۰۰ مترمکعب آب در اهواز / مهار شکستگی در خط انتقال ۶۰۰ آب حیات

پیشگیری  از هدررفت ۳۵۰۰ مترمکعب آب در اهواز / مهار شکستگی در خط انتقال ۶۰۰ آب حیات
(دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۰) ۱۲:۵۲


مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: خط انتقال آبرسانی "آب حیات" توسط عوامل انسانی در محدوده اهواز دچار شکستگی شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان، رسول صالحی افزود: طبق اعلام کارشناسان این شرکت بخشی از این خط انتقال آب در محدوده اهواز ( از میدان شهید بندر تا میدان چهار اسب ) توسط عوامل انسانی که قصد برداشت آب داشتند دچار شکستگی شد.

صالحی ادامه داد: این خط انتقال آب، از شوشتر آب مورد نیاز شهرستان کارون و چند شهرستان دیگر را تامین می کند که با این اتفاق آب شهر کوت عبداله مرکز شهرستان کارون و برخی مناطق این شهرستان دچار قطعی و افت فشار شد.

مدیر اداره آب حیات نیز در این باره گفت: خط آبرسانی آب حیات در طول مسیر 227 کیلومتری خود از مناطق شهری و روستایی عبور میکند که این موضوع یکی از دلایل اصلی تکرار شکستگی خط و سؤاستفاده ها از این سرمایه ارزشمند ملی است .

هیهاوند ادامه داد : اینبار هم در پی اقدام افراد سود جو جهت برداشت غیر مجاز آب متاسفانه خط 600 میلیمتر از جنس GRP درمسير جاده صنایع فولاد ( منطقه قلعه چنعان) دچار شکستگی شد که با حضور مدیر عامل محترم جناب دکتر کرمی نژاد و تلاش همه اکیپ های عملیاتی و ایجاد ترانشه ای به مساحت 3×4×5 حدود 60 متر مکعب خاکبرداری صورت گرفته و پس از تخلیه آب توسط پمپ های خود مکش 6و 4 و 3 اینچ بصورت همزمان عملیات اصلاح خط آغاز گردید .

مدیر آب حیات ضمن اشاره به گرمای شدید هوا و تلاش ایثار گونه پرسنل مجموعه آب حیات اضافه کرد:
با جایگزینی 3 متر لوله 600 میلیمتر و استفاده از 3 عدد کمر بند استیل و بکار گیری تمام امکانات موجود در مدت ۱۸ ساعت کار مداوم عملیات تعمیر شکستگی به پایان رسید.
روابط عمومی آب حیات

گفتنی است: خط انتقال آب حیات شوشتر به اهواز ۲۲۷ کیلومتر است.
که آب مورد نیاز بخش‌هایی از شهرستان های کارون ، اهواز، آبادان و خرمشهر و روستاهای مسیر را تامین می‌کند.

تنظیم:راشین نجارپور
روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان
تعداد بازدید : ۱,۱۳۱
(دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۰) ۱۲:۵۲
http://news.abfakhz.ir/u/23r
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید