پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

جزییات خبر

سه شنبه / ۱۹ اَمرداد ۱۴۰۰ / ۱۳:۰۵
سرویس : فاضلاب
کد خبر : ۴۱۱۶
گزارشگر : ۴
سرویس فاضلاب

تفاهم‌نامه تامین اعتبار طرح فاضلاب آبادان امضا شد

تفاهم‌نامه تامین اعتبار طرح فاضلاب آبادان امضا شد
(سه شنبه ۱۹ اَمرداد ۱۴۰۰) ۱۳:۰۵

تفاهم‌نامه تامین اعتبار بخشی از طرح جمع‌آوری فاضلاب شهری آبادان به مبلغ چهار هزار میلیارد ریال بین شرکت آب و فاضلاب خوزستان و بانک صادرات کشور روز یکشنبه امضا شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان در این آیین گفت‌:با تامین اعتبار این طرح ۱۰ ایستگاه پمپاژ و ۱۳۴ کیلومتر شبکه فاضلاب در مدت سه سال در شهر آبادان اجرا
می شود.

محمدرضا کرمی‌نژاد اظهار داشت:در شهر آبادان تاکنون ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار صرف اجرای شبکه فاضلاب شده است که این طرح تاکنون با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی‌ با بیان اینکه تاکنون ۱۹ ایستگاه پمپاژ و ۷۲۶ کیلومتر شبکه فاضلاب در آبادان احداث شده است افزود: ۲۴ ایستگاه پمپاژ و ۳۹۵ کیلومتر شبکه فاضلاب دیگر باید در این شهر احداث شود.

کرمی نژاد در خصوص امضای تفاهم نامه در رابطه با تامین اعتبار بخش باقی مانده شبکه فاضلاب آبادان گفت: در نتیجه این تفاهم نامه پیشرفت فیزیکی شبکه فاضلاب آبادان از ۶۰ درصد به ۷۵ درصد و بهره مندی آن از ۷۵ به ۹۵ درصد افزایش خواهد یافت.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: تصفیه خانه مدرن آبادان با ظرفیت ۷۵ هزار متر مکعب در شبانه روز با چهار تصفیه خانه دیگر در خرمشهر، شادگان، ماهشهر و بندرامام خمینی(ره) با ۴۶ میلیون یورو با پیشرفت ۸۲ درصد در حال اجرا است.

کرمی نژاد گفت: برای تکمیل شبکه فاضلاب در آبادان نیاز به هفت هزار میلیارد اعتبار است.

وی افزود: هشت پروژه ماده ۵۶ در شهرهای خرمشهر، شادگان، ماهشهر، بندر امام خمینی(ره)، مسجدسلیمان و دشت‌آزادگان وجود دارد که برای اجرای آنها ۲۱ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار تعریف و مصوب شده است.

یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: آبادان از نظر شبکه فاضلاب با مشکل جدی مواجه است و شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان برای رفع این مشکل باید اقدام اساسی کند.

جلیل مختار افزود: با توجه به اعتبار پیش بینی شده طبق تفاهم نامه منعقد شده باید پیمانکار قوی برای اجرای شبکه فاضلاب آبادان وارد عمل شود تا مشکلات و چالش‌های پیش روی طرح در کوتاه‌ترین زمان برطرف شوند.

وی بیان کرد: در حال حاضر حدود ۴۲۰ کیلومتر شبکه فاضلاب در آبادان وجود دارد که نیاز به اصلاح و تعمیر دارد و قرار است حدود ۱۲۰ کیلومتر از این شبکه اصلاح و تعویض شود.
مختار افزود: ۵۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای اصلاح شبکه آب و فاضلاب آبادان در سال جاری اختصاص یافته است که تاکنون حدود ۲۵۰ میلیارد ریال آن تامین شده است.

وی همچنین به اعتبار ۱۲هزار میلیارد ریالی اصلاح کل شبکه آب و فاضلاب آبادان اشاره کرد و گفت: تصفیه خانه فاضلاب آبادان به اعتباری بالغ بر ۲ میلیون یورو نیاز دارد.
روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان
تعداد بازدید : ۱,۳۶۱
(سه شنبه ۱۹ اَمرداد ۱۴۰۰) ۱۳:۰۵
http://news.abfakhz.ir/u/20l
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید