پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

جزییات خبر

دوشنبه / ۱۱ مهر ۱۴۰۱ / ۱۳:۳۶
سرویس : فاضلاب
کد خبر : ۴۸۶۹
گزارشگر : ۴
سرویس فاضلاب

تحقق 70 درصد پیشرفت فیزیکی در عملیات اجرایی تصفیه خانه فاضلاب ماهشهر

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان در نشست بررسی واگذاری پساب فاضلاب به شرکت پتروشیمی بندر امام گفت:تحقق 70 درصد پیشرفت فیزیکی در عملیات اجرایی تصفیه خانه فاضلاب ماهشهر خبر داد.

تحقق 70 درصد پیشرفت فیزیکی در عملیات اجرایی تصفیه خانه فاضلاب ماهشهر
(دوشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۱) ۱۳:۳۶

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان، جلسه بررسی واگذاری پساب تولیدی تصفیه خانه فاضلاب بندر ماهشهر به شرکت پتروشیمی بندر امام پیش از ظهر امروز با حضور دکتر کرمی نژاد مدیر عامل آبفا خوزستان، مهندس عباسیان معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب استان و کارشناسان و مسئولان پتروشیمی    در محل سالن جلسات شرکت آبفا خوزستان برگزار شد، طی آن محمد رضا کرمی نژاد با بیان این مطلب گفت: با توجه به برنامه ریزی انجام شده ۶۰ هزار متر مکعب آب در شبانه روز از پساب تولیدی تصفیه خانه فاضلاب ماهشهر به پتروشیمی بندر امام انتقال داده می شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان اعلام کرد: پروژه فاینانس تصفیه خانه فاضلاب بندر ماهشهر با ظرفیتی بالغ بر  ۷۵ هزار متر مکعب در شبانه روز  طبق برنامه تاکنون  ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

کرمی نژاد تصریح کرد: طبق برنامه زمانبندی شده این پروژه باید در مدت زمان ۷ ماه تکمیل میشد که با تلاش مجموع عوامل اجرایی این پروژه تا پایان سال جاری یعنی 5 ماهه وارد مدار می شود.


به گفته وی همچنین  تصفیه خانه فاضلاب شادگان سال گذشته با حضور وزیر کشور وارد مدار بهره برداری شد و امسال پساب این تصفیه خانه با اجرای تفاهم نامه ای به فولاد شادگان انتقال پیدا کرد.

معاون بهره برداری و توسعه شرکت آبفا خوزستان در این جلسه با توجه به رویکرد آبفا برای استفاده از پساب تصفیه خانه های فاضلاب در استان اظهار داشت: پروژه های فاینانس فاضلاب از سال ۹۷ متوقف شده بودند که با انتصاب دکتر کرمی نژاد و اهتمام ویژه ایشان پروژه های فاینانس مجدد روند اجرایی آنها آغاز شد و تصفیه خانه فاضلاب شادگان در هدف گذاری نخست با حضور وزیر کشور وارد مدار شد و اولویت های  بعدی تصفبه خانه های فاضلاب آبادان، خرمشهر و ماهشهر در حال اجرا هستند که با هم افزایی شرکت پتروشیمی بندر امام و تامین بخشی از اعتبارات امکان تسریع و تسهیل در روند ساخت و تکمیلی این پروژه تا پایان سال اجرایی می شود.

فرزان عباسیان افزود: مدیر عامل شرکت آبفا خوزستان و مجموعه ارشد پتروشیمی با اجرای این پروژه موافقت های لازم را داشته اند.

وی همچنین بیان کرد: لوازم و تجهیزات الکترومکانیک برای تصفیه خانه فاضلاب بندر ماهشهر خریداری و موجود می باشد و این پروژه با سرعت اجرایی وارد مدار بهره برداری خواهد شد.

لازم به ذکر است مدیران محترم پتروشیمی بندر امام طبق توافق صورت گرفته و امادگی دارند پساب خروجی تصفیه خانه فاضلاب ماهشهر را برای تامین آب مصرفی پتروشیمی مورد استفاده قرار نمایند.

تنظیم: بهنام پریچه

تعداد بازدید : ۱,۱۱۳
(دوشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۱) ۱۳:۳۶
http://news.abfakhz.ir/u/3o5
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید