جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

جزییات خبر

جمعه / ۱۵ مهر ۱۴۰۱ / ۱۳:۳۰
سرویس : آب
کد خبر : ۴۸۷۲
گزارشگر : ۴
سرویس آب

طرح آبرسانی به ۹۱۳ روستای خوزستان در حمیدیه افتتاح شد

طرح آبرسانی به ۹۱۳ روستای خوزستان با اعتباری بالغ بر ۱۷ هزار میلیارد ریال با حضور رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس همزمان با سراسر کشور بصورت نمادین در شهرستان حمیدیه بهره برداری شد.

طرح آبرسانی به ۹۱۳ روستای خوزستان در حمیدیه افتتاح شد
(جمعه ۱۵ مهر ۱۴۰۱) ۱۳:۳۰
به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان، رئیس محترم جمهور در مراسم افتتاح طرح آبرسانی به ۹۱۳ روستای خوزستان که امروز ۱۵ مهر بصورت ویدئو کنفرانس و به صورت نمادین در شهرستان حمیدیه برگزار شد، گفت:امروز به برکت جمهوری اسلامی تمامی امکانات برق، آب، گاز و جاده در روستاهای کشور وجود دارد که این امر موجب شده از مهاجرت بیش از پیش روستاییان به حاشیه شهرها جلوگیری شود.
حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رییسی در سخنان خود به استانداران سراسر کشور برای حمایت از روستائیان تاکید کرد.
وی در ادامه سخنان خود به این نکته اشاره کرد که در تمامی کشور با کمبود نزولات آسمانی مواجه هستیم اما این به معنای نداشتن یا کمبود آب در کل کشور یا استان خوزستان نیست، بلکه موضوع مدیریت آب مطرح است.
وی تاکید کرد: مدیریت آب بحث مهمی است که اگر درست به آن پرداخته شود علاوه بر  اینکه مشکلی در زمینه تامین آب ایجاد نخواهد کرد، از مهاجرت روستائیان به حاشیه شهرها هم جلوگیری می‌شود.
صبح امروز نیز در این آیین مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با تشکر و تقدیر از همه عزیزانی که در به سر انجام رساندن این طرحها نقش داشته اند، گفت: امروز شاهد افتتاح طرح آبرسانی به یک هزار و ۵۰۰ روستا با اعتباری بالغ بر ۲۳ هزار میلیارد ریال هستیم که این‌ موضوع گواه بر حل مسئله آب هزار و ۵۰۰ روستا در استان است.
محمدرضا کرمی نژاد با اشاره به اینکه خوزستان با دارا بودن پنج رودخانه بزرگ مشکل آبی داشت، افزود:  از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون طرح های آبرسانی زیادی در این استان انجام شد.
 
وی اذعان داشت: ۱۳۶ هزار خانوار از این طرح بهره مند شدند و بیشترین سهم مربوط به روستاها دشت آزادگان بود که ۱۲۳ روستا آبدار شدند.
کرمی نژاد تاکید کرد: در پایان سال آینده جشن آبرسانی به تمام مناطق دارای مشکل استان را خواهیم گرفت.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان نیز در این آیین گفت: رهبر معظم انقلاب و رییس جمهور تاکید ویژه ای به مسئولان برای آبادانی هرچه بیشتر خوزستان کرده اند.
آقا رضا فتوحی جمعه در مراسم افتتاح طرح آبرسانی به ۹۱۳ روستای خوزستان که به صورت سراسری با آبرسانی به یکهزار و ۵۰۰ روستای کشور با حضور رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس و به صورت نمادین در شهرستان حمیدیه برگزار شد بیان کرد: امروز روز ملی روستا است که این روز بزرگ را به روستاییان که مهمترین و موثرترین اقشار در تامین محصولات کشاورزی و غذایی کشور هستند تبریک می گویم.
وی گفت: برای ماندگاری روستاییان در روستاها لازم است که آب آشامیدنی و بهداشت و رونق در بخش دامداری و کشاورزی فراهم باشد تا به شهرها مهاجرت نکنند.
فتوحی افزود: برخی مناطق خوزستان که از سد کرخه آب شرب آن ها تامین می شد به دلیل خشکسالی در این حوضه با مشکلاتی موجه شدند که تلاش شد در قالب طرح غدیر از سد دز به این مناطق آبرسانی شود.
معاون اقتصادی استاندار خوزستان افزود: کیفیت آبی که از دز منتقل می شود پنج برابر آب قبلی است و در حال حاضر اغلب این مناطق آب دز را دریافت کرده اند.
وی افزود: از ابتدای دولت سیزدهم به یکهزار و ۵۰۰ روستا در خوزستان عملیات  آبرسانی انجام گرفته که ۹۱۳ نهایی و وارد مدار شده اند که امروز افتتاح شدند.
فتوحی با اشاره به اینکه روستاییان و عشایری سنگر تولید مواد غذایی و اشتغال کشور هستند ادامه داد: خوزستان تکیه گاه کشور در بحث امنیت غذایی است و با داشتن بیش از چهار هزار روستا تاکنون نقش عظیمی را در تولید محصولات کشاورزی داشته است.

تنظیم:راشین نجارپور

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان
تعداد بازدید : ۱,۰۰۴
(جمعه ۱۵ مهر ۱۴۰۱) ۱۳:۳۰
http://news.abfakhz.ir/u/3o9
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید