سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

جزییات خبر

دوشنبه / ۱۸ مهر ۱۴۰۱ / ۱۱:۰۰
سرویس : آب
کد خبر : ۴۸۷۷
گزارشگر : ۴
سرویس آب

اجرای ۵۳۰ پروژه آبرسانی روستایی در استان خوزستان

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان گفت: استان خوزستان بالاترین میزان اجرای طرح های آبرسانی روستایی کشور را به خود اختصاص داده است‌.

اجرای ۵۳۰ پروژه آبرسانی روستایی در استان خوزستان
(دوشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۱) ۱۱:۰۰

 

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان دکتر کرمی نژاد در آئین کلنگ زنی آبرسانی به ۳۴ روستای بخش الوار گرمسیری شهرستان اندیمشک  که روز گذشته انجام شد؛ گفت: عملیات اجرایی آبرسانی به ۳۴ روستای شهرستان اندیمشک آغاز شد.

وی با بیان این که عملیات اجرایی آبرسانی به ۹ روستای شهرستان اندیمشک بیش از این آغاز شده است‌، عنوان کرد: عملیات اجرایی آبرسانی به ۵۳۰ روستای خوزستان در ۲۴ شهرستان آغاز شده است‌.

وی نقش سپاه پاسداران و بسیج سازندگی را در اجرای طرح های آبرسانی استان خوزستان را ممتاز دانست و افزود: سال گذشته و با حمایت دولت سیزدهم و مجلس شورای اسلامی قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) فعالیت خود را برای آبرسانی به ۱۸۹ روستا در استان خوزستان آغاز کرد.

وی با اشاره به آبرسانی به ۱۲۲ روستای استان خوزستان توسط بسیج سازندگی، گفت: رفع محرومیت استان خوزستان اولویت دولت سیزدهم بوده و شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان برای تامین رضایت شهروندان از تمام امکانات و ظرفیت های خود استفاده می کند‌.

احداث ۳۶۰ کیلومتر لوله برای آبرسانی به روستاهای استان خوزستان

فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان گفت: تاکنون بیش از ۳۶۰ کیلومتر لوله برای طرح های آبرسانی روستایی استان خوزستان نصب و به بیش از ۱۵۰ روستا آبرسانی شده است و بیش از ۲۵۰ روستا در این مسیر ۳۶۰ کیلومتر لوله قراردارد.

بر اساس این گزارش،‌ سردار شاهوارپور در آئین کلنگ زنی آبرسانی به ۳۴ روستای بخش الوار گرمسیری شهرستان اندیمشک، گفت: آبرسانی به مناطق مختلف روستایی استان خوزستان با عزم جدی ادامه دارد‌.

وی با اشاره به همکاری سپاه و بسیج سازندگی، مجلس شورای اسلامی و دولت سیزدهم به اجرای طرح های آبرسانی و کاهش محرومیت مناطق روستایی کشور، افزود: طرح های آبرسانی به مناطق روستایی استان خوزستان با همکاری قرارگاه سازندگی امام حسن مجتبی(ع) سپاه و در ذیل اعتبارات وزارت نیرو انجام‌‌ می شود.

فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان ، طرح آبرسانی به روستاهای بخش الوار گرمسیری شهرستان اندیمشک را بخش مهمی از این خط لوله دانست و بیان کرد: با همکاری مردم بخش الوار گرمسیری این طرح انجام و در کم ترین زمان ممکن به بهره برداری می رسد‌.

سردار شاهوار با اشاره به این که قیمت آب از بنزین گران تر است،‌ مدیریت آب در حوزه آب شرب و کشاورزی را ضروری دانست و خاطر نشان کرد: شهرستان اندیمشک دارای دو سد بزرگ دز و کرخه است و با مهار آب های روان و مدیریت صحیح می توان نیازهای آبی منطقه را برطرف کرد.

مشکل آب شرب تمام روستاهای خوزستان برطرف می شود

مسئول بسیج سازندگی سپاه ولیعصر (عج) خوزستان گفت: با یک حرکت جهادی همه روستا‌های استان را آبدار خواهیم کرد.

سرهنگ زبیدی در این آئین کلنگ زنی ، گفت: کارکنان شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان دارای یک روحیه جهادی هستند و زحمات گسترده ای برای تامین نیازهای شهروندان برنامه ریزی و اجرا می کنند‌‌.

وی با اشاره به پیش بینی و اجرای طرح های جهادی آبرسانی به روستاهای استان خوزستان در دو گام، ادامه داد: ۱۱ مجتمع آبرسانی در استان خوزستان و در شهرهای کرخه، شادگان، هفتکل، اهواز، اندیمشک، بهبهان، دشت آزادگان با این طرح ها و با پیگیری سپاه حضرت ولی عصر (عج) استان خوزستان و در قالب طرح های محرومیت زدایی به بهره برداری می رسد‌.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ولیعصر (عج) خوزستان با بیان این که بیش از ۳۶۱ کیلومتر و ۹۰۰ متر احداث لوله، ۹ ایستگاه پمپاژ، ۱۹ مخزن بتنی، ۷ مخزن هوایی، ۲۶ هزار مترمکعب حجم مخازن بتنی با اجرای طرح های آبرسانی به مناطق روستایی استان خوزستان به اجرا می رسد، عنوان کرد: در مجموع با مخازن هوایی ۴۱ هزار مترمکعب مخزن آب در این طرح به همراه ۲۲۲ حلقه چاه ۳۹۲ حوضچه شیرآلات به بهره برداری می رسد‌.

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان
تعداد بازدید : ۹۸۲
(دوشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۱) ۱۱:۰۰
http://news.abfakhz.ir/u/3oe
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید