جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جزییات خبر

سه شنبه / ۱۹ مهر ۱۴۰۱ / ۱۲:۰۶
سرویس : فاضلاب
کد خبر : ۴۸۷۹
گزارشگر : ۴
سرویس فاضلاب

عملیات تکمیل طرح فاضلاب شهرهای آبادان و خرمشهر آغاز شد

عملیات اجرایی تکمیل طرح‌های فاضلاب شهرهای آبادان و خرمشهر با اعتبار ۲۰ هزار میلیارد ریال، دوشنبه ۱۸ مهر، با حضور جمعی از اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و مسوولان آبفای کشور و استان خوزستان آغاز شد.

عملیات تکمیل طرح فاضلاب شهرهای آبادان و خرمشهر آغاز شد
(سه شنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۱) ۱۲:۰۶

 

 

مدیرعامل آبفای خوزستان در آیین آغاز این طرح‌ گفت: طرح تکمیل شبکه فاضلاب آبادان شامل احداث ۹ باب ایستگاه پمپاژ، اجرای ۱۲۰ کیلومتر خطوط اصلی و فرعی و نصب ۲۰ هزار انشعاب فاضلاب، و ۱۶۰ کیلومتر لوله‌گذاری است.
محمدرضا کرمی‌نژاد افزود: طرح تکمیل فاضلاب شهر آبادان با اعتبار ۱۲هزار میلیارد ریال در مدت سه سال اجرا خواهد شد.
وی بیان کرد: طرح فاضلاب شهر خرمشهر نیز شامل احداث هشت باب ایستگاه پمپاژ، اجرای ۸۰ کیلومتر خطوط اصلی و فرعی و نصب ۱۳ هزار و ۷۵۰ فقره انشعاب فاضلاب شامل اجرای ۱۱۰ کیلومتر لوله‌گذاری است.
کرمی‌نژاد با بیان اینکه برای اجرای طرح ایجاد تاسیسات فاضلاب شهر خرمشهر هشت هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شده گفت: این  2 طرح توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء و از محل تهاتر نفت اجرا خواهند شد.

آب به صنایع آب بر جدید داده نمی‌شود

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: طبق دستورالعمل جدید وزیر نیرو، آب این ماده ارزشمند را دیگر به صنایع آب‌بر جدید نمی‌دهیم.

اتابک جعفری‌ روز دوشنبه در آیین عملیات اجرایی تکمیل طرح‌های فاضلاب شهرهای آبادان و خرمشهر افزود: متاسفانه تاکنون صنایع علاقه‌مند نبودند تا در بخش فاضلاب و شبکه آن سرمایه گذاری انجام دهند.

وی افزود: از این پس، آب صنایع جدید را از محل آب آشامیدنی اختصاص نمی‌دهیم و صنایعی که تاکنون به آن‌ها آب تحویل می‌شده موظف هستند تا در مدت ۲ ماه از محل منابع جایگزین موجود از جمله پساب و یا آب‌های بی‌کیفیت، طرح جایگزین به وزارت نیرو اعلام کنند.

جعفری گفت: وزارت نیرو طرح‌های آب روستایی را با کمک سپاه پاسداران و پیمانکاران بخش خصوصی در حال اجرا دارد و در مدت ۶ ماه از شروع قرارداد اجرای این طرح‌ها ۲۶ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی افزود: اجرای طرح‌های آبرسانی روستایی در بیش از ۱۰ استان در مدت یک سال تکمیل و سایر طرح‌ها در کمتر از ۳۰ ماه به پایان خواهند رسید.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: برای اصلاح شبکه آبفا در روستاها ردیف اعتباری نداریم و با مذاکره با سازمان برنامه و بودجه و مجلس شورای اسلامی امیدواریم ردیف اجرایی برای آن در نظر گرفته شود.

وی افزود: متاسفانه بحث فاضلاب روستایی در چند سال گذشته فراموش شده است که امیدواریم در بودجه سال آینده ردیف اعتباری خاصی برای آن پیش بینی شود.

یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: یکی از مهمترین ظرفیت‌های قانونی برای اجرای چنین طرح‌هایی در منطقه تهاتر نفت و استفاده از قانون ماده ۵۶ است.
جلیل مختار افزود: طرح فاضلاب در آبادان و خرمشهر از محل اعتبار ماده ۵۶ در حال اجراست و مناطقی از آبادان که در این طرح قرار ندارند از محل تهاتر نفت این طرح در آنها اجرا خواهد شد.
وی اجرای طرح آبرسانی غدیر را یک اتفاق تاریخی توسط دولت مردمی سیزدهم در استان خوزستان دانست و بیان کرد: آب انتقالی به سمت آبادان و خرمشهر تا سه راه حسینیه خوب است و برای تداوم آن نیاز است خط جدید انتقال آب اجرا تا مشکلات برطرف و برداشت آب از رودخانه بهمنشیر قطع شود.
مختار گفت: متاسفانه ۵۰ تا ۶۰ درصد آب در شبکه فرسوده آبادان هدر می‌رود که برای جلوگیری از این کار اصلاح شبکه آبرسانی آبادان نیز باید در دستور کار قرار گیرد.
یکی دیگر از نمایندگان آبادان در مجلس شورای اسلامی استفاده از روش لوله‌رانی بجای حفر خیابان‌ها برای لوله‌گذاری شبکه فاضلاب را خواستار شد و گفت:بسیاری از خیابان‌های شهر آبادان به بازسازی و بهسازی نیاز دارند و باید از روش‌های جدید برای توسعه شبکه فاضلاب استفاده کرد.
سید مجتی محفوظی افزود:دولت سیزدهم برای انتقال آب آشامیدنی سالم و بهداشتی به استان خوزستان کارهای شایسته‌ای انجام داده است.

دنبال روش‌های جدید برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام عمرانی کشور هستیم

رییس کمیسون عمران مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه در مراسم عملیات اجرایی تکمیل طرح‌های فاضلاب شهرهای آبادان و خرمشهر ، گفت: مجلس به دنبال ظرفیت‌های جدید برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام عمرانی در کشور است.

محمدرضا رضایی کوچی افزود: ۲ هزار میلیارد میلیارد تومان طرح نیمه تمام عمرانی در کشور وجود دارد که عملیات اجرایی آنها آغاز شده و هنوز به سرانجام نرسیده‌اند.

وی افزود:بسیاری از این طرح‌ها را باید به بخش خصوصی واگذار کنیم و بخش دیگر را نیز باید از طریق تهاتر نفت با پیمانکاران واجد شرایط و قدر واگذار کنیم و یا از طریق ماده ۵۶ تسهیلات بانکی تکلیف طرح‌های نیمه تمام را روشن کنیم.

رضایی کوچی گفت: لایحه مشارکت عمومی خصوصی برای واگذاری طرح‌های عمرانی در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است تا اطمینان خاطری به سرمایه گذاران برای بازگشت سرمایه خود در طرح‌های نیمه تمام داده شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد:بنگاه‌های اقتصادی آبادان و خرمشهر مسوولیت اجتماعی خود را در قبال این ۲ شهرستان انجام دهند.

رییس کمیسون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: انتظار داریم بنگاه‌های اقتصادی کمک کنند تا وضعیت شهری در آبادان و خرمشهردر بحث معابر، فاضلاب و اماکن ورزشی تغییر کند.

وی ادامه داد: شبکه آب آشامیدنی آبادان و خرمشهر فرسوده است و اگر قرار است خیابان‌های این ۲ شهر بهسازی شوند اول باید شبکه آب بهسازی شود.

 

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان
تعداد بازدید : ۱,۱۲۵
(سه شنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۱) ۱۲:۰۶
http://news.abfakhz.ir/u/3oh
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید