شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

جزییات خبر

سه شنبه / ۲۶ مهر ۱۴۰۱ / ۱۰:۳۹
سرویس : آب
کد خبر : ۴۸۸۳
گزارشگر : ۴
سرویس آب

مدیر عامل آبفا خوزستان:احداث آب شیرین کن 25 هزار متر مکعبی هندیجان وارد فاز اجرایی می شود

مدیرعامل آبفا خوزستان گفت: احداث آب شیرین کن شهرستان هندیجان وارد فاز اجرایی می شود.

مدیر عامل آبفا خوزستان:احداث آب شیرین کن 25 هزار متر مکعبی هندیجان وارد فاز اجرایی می شود
(سه شنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۱) ۱۰:۳۹

 

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان، محمدرضا کرمی نژاد مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان درباره پروژه احداث آب شیرین کن هندیجان اظهار کرد:  با تایید اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان در قالب رویه‌های قانونی  موافقت اصولی  آب شیرین کن هندیجان با ظرفیت تولید ۲۵ هزار متر مکعب آب شرب در شبانه روز صادر شد.

وی افزود: با احداث این  آب شیرین کن بخشی از آب شرب شهرهای هندیجان، زهره، ماهشهر، بندر امام خمینی (ره)، شهر چمران و روستاهای تابعه تأمین می‌شود.

وی افزود: دولت سیزدهم به احداث آب شیرین کن و استفاده از ظرفیت دریا برای تامین آب شرب توجه ویژه ای دارد و امروز روند اجرایی پروژه های  آب شیرین‌کن در خوزستان در فاز اجرایی هستند.

مدیر عامل آبفا خوزستان بیان کرد: استراتژی وزارت نیروو آبفای کشور تامین آب از سامانه های موجود منطقه است  به همین دلیل تلاش میکنیم تا از صنعت شیرین سازی لابه لای سایر سامانه ها استفاده نماییم.

وی گفت: مقرر شده است که برای بهبود آب هندیجان روزانه 25 هزار متر مکعب آب شیرین سازی صورت گیرد و برای انجام این پروژه در حال انجام مناقصه و انتخاب سرمایه گذار می باشیم.

کرمی نژاد به احداث آب شیرین کن های در خوزستان و عزم دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: نگاه مثبت دولت و وزارت نیرو باعث شد که آبفا خوزستان برنامه‌ای برای احداث آب شیرین کن در ۷ شهر خوزستان تنظیم کند و اکنون آب شیرین کن چوئبده و اروندکنار در مدار بهره‌برداری قرار دارند و شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و مینوشهر، رامهرمز و هندیجان در دستور احداث آب شیرین کن می باشند.

تنظیم: بهنام پریچه

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان
تعداد بازدید : ۱,۰۹۶
(سه شنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۱) ۱۰:۳۹
http://news.abfakhz.ir/u/3ol
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید