جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

جزییات خبر

دوشنبه / ۱۶ آبان ۱۴۰۱ / ۱۶:۰۲
سرویس : آب
کد خبر : ۴۸۹۷
گزارشگر : ۴
سرویس آب

آب به 30 روستای هندیجان می رسد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان از تداوم عملیات طرح آبرسانی به 30 روستای هندیجان با سرعت مطلوب خبر داد.

آب به 30 روستای هندیجان می رسد
(دوشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۱) ۱۶:۰۲

 

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان،  محمدرضا کرمی نژاد در جلسه با حضور مهندس خانچی معاون عمرانی استانداری خوزستان در فرمانداری هندیجان با اشاره به طرح آبرسانی در هندیجان افزود: در طرح آبرسانی به ۳۰ روستای هندیجان ۷۰ کیلومتر خط انتقال و ساخت یک مخزن ذخیره آب پاک به حجم یک هزار متر مکعب و چهار باب ایستگاه پمپاژ احداث می‌شود که این پروژه نیز با اعتبار ۶۵۰ میلیارد  تومان اجرایی شده است و با سرعت این پروژه در حال اجرا است.

وی افزود: این طرح در روستاهای چم تنگ، کره پا، چم کلگه، چم کنار، حسین آباد، صاحب آباد، جیری سفلی، چم خرنوب، ناصر آباد، دریهک، سرخره علیا، سرخره سفلی، جیری علیا، فیروز آباد، کریم آباد، فیلی، ده ملابزرگ، طلاگه سفلی، ده ملا کوچک، طلاگه علیا، چم تنگو، چهل منی، چم مراد، مهدی آباد، دهنو، بوطاهری، رگ سفید، زلقی، مالکی، امامزاده عبداله اجرایی شده است و در حال اجرا است.

کرمی نژاد افزود: دولت سیزدهم به احداث آب شیرین کن و استفاده از ظرفیت دریا برای تامین آب شرب توجه ویژه‌ای دارد و پروژه‌های  آب شیرین‌کن در خوزستان در فاز اجرایی هستند.

مدیرعامل آبفا خوزستان گفت: د‌و حلقه چاه از سردشت زیدون بزودی وارد مدار می شود که از ظرفیت این دو حلقه چاه برای تامین آب شرب هندیجان استفاده می شود.

وی ادامه داد: قرار است برای بهبود آب هندیجان روزانه ۲۵ هزار متر مکعب آب شیرین سازی شود و برای انجام این کار در حال انجام مناقصه و انتخاب سرمایه‌گذار هستیم.

کرمی نژاد تصریح کرد: دو جبهه کاری برای پروژه آبرسانی روستاهای هندیجان توسط قرارگاه سپاه در حال اجرا است و مشکل آب شرب روستای دهنو در روند اجرایی پروژه های آبرسانی برطرف می شود.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان خاطر نشان کرد: خط انتقال آب شرب ماهشهر به هندیجان از دریاچه نمک تا شهرک شهید مدنی به طول ۱۵ کیلومتر در برنامه ریزی و اجرا است که با اجرای این خط ۲۰ هزار متر مکعب در شبانه روز به ظرفیت آب شرب هندیجان اضافه خواهد شد.

تنظیم: بهنام پریچه

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان
تعداد بازدید : ۱,۲۶۱
(دوشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۱) ۱۶:۰۲
http://news.abfakhz.ir/u/3p5
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید