جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

جزییات خبر

دوشنبه / ۳۰ آبان ۱۴۰۱ / ۱۸:۰۲
سرویس : فاضلاب
کد خبر : ۴۹۲۲
گزارشگر : ۴
سرویس فاضلاب

گام بلند آبفا خوزستان برای حفاظت از محیط زیست؛ مشارکت آبفا خوزستان و پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس برای احداث تصفیه خانه فاضلاب

مدیرعامل شرکت آبفا خوزستان گفت: احداث تصفیه خانه فاضلاب و حذف ورود فاضلاب پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس به رودخانه مارون بهبهان، ضمن ارتقاء شاخص های زیست محیطی بستر لازم برای بازچرخانی فاضلاب و استفاده بهینه از آن را در صنایع فراهم می کند.

گام بلند آبفا خوزستان برای حفاظت از محیط زیست؛ مشارکت آبفا خوزستان و پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس برای احداث تصفیه خانه فاضلاب
(دوشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۱) ۱۸:۰۲

 

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان، تفاهم نامه احداث واحد تصفیه فاضلاب و پساب شهرستان بهبهان با ظرفیت 28 هزار متر مکعب در روز به منظور تامین آب مصرفی مورد نیاز پالایشگاه گاز بید بلند خلیج فارس میان محمد رضا کرمی نژاد مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان، محمود امین نژاد مدیرعامل این شرکت و محمدجواد اشرفی، مدیرکل اداره محیط زیست استان خوزستان، در حاشیه بیستمین نمایشگاه محیط زیست امضا شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان در حاشیه مراسم انعقاد این تفاهمنامه که در غرفه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس صورت گرفت، اذعان داشت: این طرح در راستای پالایش آب کشور و با هدف حفظ محیط زیست وتامین آب پالایشگاه گازبید بلند خلیج فارس و  با سرمایه گذاری 5 هزار میلیارد ریال ، طی مدت 24 ماه به بهره برداری خواهد رسید.

وی بازیابی فاضلاب شهرستان بهبهان و جلوگیری از آلودگی محیط زیست، اتلاف و استفاده حداکثری و بهینه از منابع ارزشمند آب کشور و تأمین آب مجتمع عظیم پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس بعنوان بزرگترین طرح پالایشی و جمع آوری گاز‌های مشعل کشور را از دیگر اهداف این تفاهم نامه اعلام کرد.

محمدرضا کرمی نژاد با اشاره به اهتمام دولت سیزدهم برای حل اساسی مشکل آب و فاضلاب استان خوزستان گفت: در راستای این سیاست، با اقدامات متعدد و استفاده از همه ظرفیت تلاش کردیم از قابلیت صنعت برای تصفیه پساب‌های استان
 بهره بگیریم که تصفیه پساب در بهبهان به بیدبلند خلیج فارس و در ماهشهر به پتروشیمی بندر امام خمینی محول شده است.

ویتصریح کرد: با این تفاهم‌نامه ده میلیون یورویی با بیدبلند خلیج فارس هم پساب از زیر پای مردم جمع می‌کنیم و هم شاهد استفاده دوباره از منابع خواهیم بود که موجب خیر و برکت برای مردم خواهد بود.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس در این آیین اظهارکرد: بیدبلند خلیج فارس روزانه حدود ۳۰ تا ۴۰ هزار مترمکعب از تصفیه‌خانه بهبهان برداشت و آب تولید می‌کند که حدود ۷ تا ۸ هزار مترمکعب از سوی پالایشگاه مصرف و ۲۵ هزار مترمکعب آب تصفیه‌شده و استاندارد برای شهرستان بهبهان تأمین می‌شود.

محمود امین‌نژاد به محدودیت منابع آبی در کشور اشاره کرد و گفت: ۲۸ هزار مترمکعب فاضلاب شهرستان بهبهان بدون تصفیه وارد رودخانه مارون می‌شود که به‌منظور جلوگیری از این روند، شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس تصفیه‌خانه شهرستان بهبهان را خواهد ساخت.

مدیرکل محیط زیست استان خوزستان نیز در مراسم انعقاد این تفاهم‌نامه در غرفه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس گفت: به دلیل نبود تصفیه خانه پساب شهری در بهبهان، روزانه ۲۸ هزار متر مربع پساب، وارد رودخانه مارون می‌شود که موجب آلودگی‌های فراوان محیط‌زیستی می‌شود و تهدیدی برای سلامت مردم است. محمد جواد اشرفی ادامه داد: با عنایت به توجه هلدینگ خلیج فارس به محیط زیست و اهتمام مهندس امین‌نژاد مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس، این تصفیه خانه برای رفع این مشکل احداث می‌شود که قدردان این اقدام هستیم.

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان
تعداد بازدید : ۱,۱۲۵
(دوشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۱) ۱۸:۰۲
http://news.abfakhz.ir/u/3qj
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید