جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جزییات خبر

چهارشنبه / ۲ آذر ۱۴۰۱ / ۱۳:۱۰
سرویس : آب
کد خبر : ۴۹۲۵
گزارشگر : ۴
سرویس آب

آب آشامیدنی ۱۸۳ روستای شادگان تامین شد

مدیرعامل آبفا خوزستان با اشاره به شتاب‌بخشی دولت سیزدهم در روند آبرسانی به ۲۱۳ روستای شادگان در یک سال گذشته گفت: در این مدت مشکل تامین آب ۱۸۳ روستای شهرستان شادگان برطرف شد.

آب آشامیدنی ۱۸۳ روستای شادگان تامین شد
(چهارشنبه ۲ آذر ۱۴۰۱) ۱۳:۱۰
 
به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان، محمدرضا کرمی‌نژاد روز چهارشنبه 2 آذرماه در آیین افتتاح طرح آبرسانی به روستای منصوره شادگان اظهار داشت: شتاب بخشی در روند آبرسانی به ۲۱۳ روستای شادگان که با مشکل کم آبی مواجه بودند آغاز و  در طول مدت یک سال اقدامی شایسته از سوی دولت سیزدهم،  مجموعه وزارت نیرو آبفا کشور اجرایی شده است و در یک سال گذشته مشکل تامین آب ۱۸۳ روستا رفع شده و تا پایان سال جاری مشکل ۳۰ روستای دیگر نیز از آب شرب با کیفیت و پایدار بهره مند می شود.
 
وی افزود: پروژه خط انتقال آب روستای منصوره شادگان با همکاری قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه حضرت ولیعصر(عج) اجرایی شده است و امروز رسما این پروژه افتتاح شده است.
 
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان به بهره مندی مردم در این پروژه اشاره کرد و گفت: با اجرای این پروژه 7 هزار و 500 نفر از نعمت آب شرب با کیفیت بهره مند می شود و این پروژه با اعتبار 20 میلیارد تومان اجرایی شده است.
 
کرمی نژاد تصریح کرد: در این پروژه 12 کیلومتر خط انتقال و دو دستگاه الکتروپمپ و تابلو برق اجرا و نصب شده است.
 
مدیر عامل آبفا خوزستان به دیگر پروژه آبفا خوزستان در دهستان جفال اشاره کرد و گفت: تکمیل خط انتقال آب در دهستان جفال که ۳۴ روستا را در خود جای داده به طول ۱۷ کیلومتر آغاز شده است و با تهیه الکتروپمپ ، تابلو برق و لوله مورد نیاز در حال اجرا می باشد و  تا دو  ماه آینده این دهستان از آب شرب با کیفیت و پایدار بهره مند می شود.
 
وی با اشاره به آبرسانی به روستای خروسی شمالی (شاوردی) در بخش مرکزی شادگان گفت: این پروژه از ابتدای سال جاری آغاز شده بود که با پایان عملیات این پروژه، روستاهایی که با بی آبی مواجه بودند مشکل آن ها برطرف و از نعمت آب شرب سالم بهره مند می شوند.
 
 کرمی نژاد از اجرای پروژه آبرسانی در ۲۴ روستای دهستان بوزی خبر داد و گفت: دهستان بوزی با دارا بودن ۲۴ روستا و ۳۰ هزار نفر جمعیت از مهمترین دهستان‌های شادگان به شمار می‌رود که با تنش آبی مواجه بود، برای رفع بحران آب در این دهستان مخزنی با پنج هزار متر مکعب گنجایش در ۹ ماه آینده بهره برداری خواهد شد تا آب برای این دهستان وارد مدار شود
 
 مدیر عامل آبفا خوزستان خاطر نشان کرد: در یکسال گذشته ایستگاه تقویت فشار البو حصار با ۹ روستای تحت پوشش، ایستگاه تقویت فشار شاه ولی با ۸ روستای تحت پوشش، ایستگاه تقویت فشار دریسیه دارخوین با ۹ روستای تحت پوشش، با تهیه الکتروپمپ و تابلو برق مورد نیاز در مدار بهره برداری قرار گرفتند و با تهیه و اجرای ۱۸ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع در روستاهای نهر سلطان، ابوشلوک، چومه خزعلی و دیگر روستاهای مسیر انجام و باعث تقویت فشار آب و پایداری لازم در این روستاها شده است.
 
فرمانده سپاه حضرت ولیعصر خوزستان نیز در این آیین گفت: از پنج ماه پیش با همت قرارگاه محرومیت زدایی و پیشرفت و همکاری شرکت آبفا خوزستان طرح آبرسانی روستای منصوره شادگان در دستور کار قرار گرفت.
 
سردار پاسدار حسن شاهوارپور افزود: با بهره برداری از این طرح اهالی ۳۰ روستا از نعمت آب شرب بهره مند شدند.
 
شهرستان شادگان در ۷۵ کیلومتری جنوب اهواز قرار دارد.

تهیه و تنظیم: بهنام پریچه

 
 
روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان
تعداد بازدید : ۱,۱۸۸
(چهارشنبه ۲ آذر ۱۴۰۱) ۱۳:۱۰
http://news.abfakhz.ir/u/3qk
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید