شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

جزییات خبر

چهارشنبه / ۲۳ آذر ۱۴۰۱ / ۱۸:۰۰
سرویس : آب
کد خبر : ۴۹۵۰
گزارشگر : ۴
سرویس آب

ساماندهی شبکه توزیع آب با تعویض بیش از 35 هزار کنتور خراب در خوزستان

معاونت درآمد و امور مشترکین آبفا خوزستان گفت: به منظور بهینه سازی فرآیند تولید، توزیع و مصرف آب میان مشترکین، در 8 ماهه ابتدای سالجاری بیش از 35 هزار کنتور خراب با همکاری مردم در استان خوزستان ساماندهی شد.

ساماندهی شبکه توزیع آب با تعویض بیش از 35 هزار کنتور خراب در خوزستان
(چهارشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۱) ۱۸:۰۰

 

به گزارش واحد خبر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان، محسن درفشان  با اشاره به اینکه ساماندهی کنتورهای خراب و مشترکان غیر مجاز از اهداف کلان شرکت برای رسیدن به وضعیت مطلوب شبکه است،اظهار داشت: شرکت آب و فاضلاب خوزستان در این راستا تمام امکانات و نیروی کاری خود را برای رفاه حال مردم به کار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین راههای جلوگیری از هدررفت آب و کاهش آب به حساب نیامده، شناسایی کنتورهای خراب و تعویض به موقع آنها است، خاطر نشان ساخت : از آغاز سال، 124 هزار و 625 کنتور خراب در استان شناسایی شده است که تا بحال 35 هزار و 125 مورد آن تعویض و بزودی موارد دیگر نیز تعویض خواهند شد.

درفشان با اشاره به اینکه در 8 ماهه ابتدای سال گذشته 29 هزار و 980 کنتور تعویض شد، افزود: در سال گذشته نیز50 هزار کنتور خراب در سطح شهرها و روستاهای خوزستان تعویض شد که این اقدام در کاهش پرت آب استان تاثیر بسزایی داشته است.

وی تعداد مشترکان آب در شهرهای خوزستان به جز اهواز را  1 میلیون و 30 هزار انشعاب اعلام کرد و بیان داشت: تبدیل انشعاب غیر مجاز به مجاز و تعویض کنتورهای خراب از مهمترین اقداماتی است که می توان برای مقابله با هدر رفت آب انجام داد.

معاونت درآمد و امور مشترکین آبفا خوزستان ادامه داد: شناسایی کنتورهای خراب از جمله وظایف مأمورین قرائت کنتور می باشد که به محض ارسال لیست، این کنتورها تعویض گردیده که این خود تاثیر بسزایی در مدیریت مصرف داشته است.

درفشان ارائه خدمات به مردم را منوط به مشترک بودن دانست و افزود: بر اساس قانون، شرکت آب و فاضلاب موظف به ارائه خدمات به کسانی است که در قالب مشترک مجاز شناخته شده اند و نزد این شرکت پرونده دارند و در قبال کسانیکه به طور غیر مجاز از منابع مختلف آب برداشت می کنند هیچ تعهدی ندارد، لذا درخواست ما از هم استانیهای عزیز این است که جهت ارتقاء و مطمئن بودن از سلامت آب نسبت به مجاز کردن انشعاب خود اقدام نمایند.

وی اذعان داشت : در صورت درخواست مشترکین، تفکیک کنتورهای مشترک خانوارها بصورت مشارکتی انجام خواهد شد. 

تنظیم: راشین نجارپور

تعداد بازدید : ۷۱۶
(چهارشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۱) ۱۸:۰۰
http://news.abfakhz.ir/u/3rj
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید