جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جزییات خبر

سه شنبه / ۲۹ آذر ۱۴۰۱ / ۱۲:۲۷
سرویس : عمومی
کد خبر : ۴۹۶۱
گزارشگر : ۴
سرویس عمومی

اتابک جعفری در جمع مدیران روابط عمومی آبفای کشور: باید متناسب با روند دگرگونی فضای مجازی و رسانه‌ها پیش برویم

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با حضور ویدئوکنفرانسی در همایش مدیران روابط عمومی آبفای سراسر کشور گفت: با توسعه فضای مجازی، مردم علاوه بر اینکه شنونده‌های هوشمندی هستند، می‌توانند نظرات و پیشنهادهای خود را نیز بیان کنند، ما هم باید متناسب با روند دگرگونی فضای مجازی و رسانه‌ها پیش برویم.

اتابک جعفری در جمع مدیران روابط عمومی آبفای کشور: باید متناسب با روند دگرگونی فضای مجازی و رسانه‌ها پیش برویم
(سه شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۱) ۱۲:۲۷

 اتابک جعفری در این همایش که در اصفهان برگزار شد، با تاکید بر اهمیت جایگاه روابط عمومی در یک مجموعه هوشمند، فعال و پویا، اظهار داشت: امروز سیستم‌های رسانه‌ای و فضای مجازی با سرعت چشمگیری در حال توسعه هستند. اکنون دیگر مردم فقط شنونده رسانه‌ها نیستند؛ بلکه با توسعه فضای مجازی مردم علاوه بر این که شنونده‌های هوشمندی هستند، می‌توانند نظرات و پیشنهادهای خود را بیان کنند. ما هم باید متناسب با روند دگرگونی فضای مجازی و رسانه‌ها پیش برویم.


مدیرعامل آبفای کشور با اشاره به شرایط اقلیمی، کاهش بارندگی و خشکسالی در سال‌های اخیر تاکید کرد: روابط عمومی‌ها نقش پر رنگی در افزایش آگاهی مردم دارند تا جامعه به سمت اصلاح الگوی مصرف و استفاده بهینه از منابع آبی برود.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایطی که در آن قرار داریم و دشمن تلاش می‌کند با تحریم‌ها و جنگ رسانه‌ای به‌صورت دروغین ناامیدی را در کشور ما افزایش دهد، مجموعه روابط عمومی باید مراقب باشد، همزمان با اطلاع رسانی در زمینه مسائل مرتبط با کم آبی، موجب ایجاد نگرانی و ناامیدی در جامعه نشود.

جعفری در ادامه با تاکید بر اهمیت بحث جهاد تبیین در شرایط کنونی کشور از مدیران روابط عمومی خواست که در برنامه‌های خود نگاه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشند.

لزوم استفاده از ظرفیت مسئولیت اجتماعی نهادها و موسسات بزرگ در فرهنگ سازی مدیریت مصرف آب

مشاور مدیرعامل و مدیرکل دفتر روابط عمومی و ارتباطات مردمی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در همایش مدیران روابط‌عمومی صنعت آب و فاضلاب کشور به میزبانی آبفای استان اصفهان بر لزوم استفاده از ظرفیت مسئولیت اجتماعی نهادها و موسسات بزرگ در فرهنگ سازی مدیریت مصرف آب تاکید کرد.

  علیرضا اقبال فعالیت های آموزشی و ترویجی در راستای مدیریت بهینه مصرف آب بسیار حائز اهمیت برشمرد و اظهار داشت: روابط عمومی ها برنامه‌ریزی هدفمند و موثر برای حضور در مدارس و سایر مراکز آموزشی را در دستور کار خود قرار دهند.
وی در خصوص اهمیت ارتباط روابط عمومی ها با رسانه ها افزود: پروژه جهاد آبرسانی به روستاها به عنوان بزرگ‌ ترین پروژه عمرانی کشور توسط وزارت نیرو در حال اجرا است و اطلاع رسانی این خدمات به مردم از طریق تعامل خوب با رسانه ها صورت می گیرد.
مدیرکل دفتر روابط عمومی و ارتباطات مردمی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور طراحی پویش‌های فرهنگی در سطح استان ها را لازمه کار روابط عمومی ها عنوان کرد و گفت: این قبیل فعالیت‌ها می‌تواند با هماهنگی روابط عمومی آبفای کشور و به صورت ملی برنامه‌ریزی شود.
اقبال بر کیفی‌سازی پروژه‌های افکارسنجی و پرهیز از طرح‌های صرفا توصیفی در روابط عمومی ها تاکید کرد و گفت: از همکاران خود در روابط عمومی های صنعت آبفا می خواهم که در انجام فعالیت های پژوهشی به ابعاد تحلیلی توجه ویژه داشته باشند.
وی همچنین بهره‌گیری از مشاوران درون و برون‌سازمانی برای ارائه ایده‌های جدید و حل‌ مسائل را بسیار مهم ارزیابی و عنوان کرد: آنچه که برای ما اهمیت دارد این است که چگونه می‌توان خلاقیت‌های موجود در افراد را در جهت اهداف سازمان به کار بست و از آن استفاده کرد.

آگاهی بخشی به مخاطبین وظیفه اصلی روابط عمومی های صنعت آب است

مدیر کل دفتر روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت نیرو در همایش مدیران روابط عمومی آبفای سراسر کشور به میزبانی استان اصفهان گفت: وظیفه اصلی روابط عمومی های صنعت آب، آگاهی بخشی به مخاطبین و افزایش اطلاعات صحیح آنان است.

علی اکبر کاظمی در همایش مدیران روابط عمومی آبفای سراسر کشور اظهار داشت: تزریق اطلاعات درست و به موقع به مردم جلوی ایجاد شایعات بی اساس را می گیرد و موجب می شود مردم در مدیریت بهینه مصرف آب همکاری بیشتری داشته باشند.
وی افزود: در حال حاضر تکنولوژی های بسیاری برای ارائه اطلاعات در اختیار داریم و باید سعی بیشتری در تولید محتوای فاخر داشته باشیم که این امر با هم افزایی متخصین روابط عمومی ها محقق می گردد.
مدیر کل دفتر روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت نیرو با تاکید بر لزوم مخاطب شناسی دقیق خاطرنشان کرد: روابط عمومی ها باید برای تولید محتوا سلایق، ارزش ها و ضد ارزش های مخاطبان را در نظر بگیرند، همچنین گروه های مرجع و وسایل ارتباطی مورد استفاده هر گروه از مخاطبین را به خوبی شناسایی کنند.
کاظمی با تاکید بر جایگاه مهم روابط عمومی‌ها در شرکت‌ها تصریح کرد: روابط عمومی ها در وزارت نیرو باید دست راست و مشاور مدیرعاملان باشند و با کار تخصصی، تمام توان خود را در ارتقای این جایگاه مهم، به کار بندند.
وی همچنین آموزش مداوم و به روز رسانی در روابط عمومی ها را امری ضروری برشمرد و افزود: با توجه به سرعت رشد تکنولوژی، نیاز است که پرسنل روابط عمومی ها به صورت مرتب اطلاعات خود را به روز کنند.

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان
تعداد بازدید : ۱,۱۱۲
(سه شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۱) ۱۲:۲۷
http://news.abfakhz.ir/u/3rs
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید