پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

جزییات خبر

یکشنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۰:۵۰
سرویس : آب
کد خبر : ۵۱۴۰
گزارشگر : ۴
سرویس آب

مدیرعامل آبفای خوزستان خبر داد؛ اجرای ۱۱۴۳ میلیارد تومان پروژه در حوزه آب و فاضلاب دزفول

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: یک هزار و ۱۴۳ میلیارد تومان پروژه در حوزه آب و فاضلاب شهرستان دزفول در حال اجرا است.

مدیرعامل آبفای خوزستان خبر داد؛ اجرای ۱۱۴۳ میلیارد تومان پروژه در حوزه آب و فاضلاب دزفول
(یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲) ۱۰:۵۰

 

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان، محمدرضا کرمی نژاد در آئین بهره برداری و کلنگ زنی ۱۳ پروژه آب و فاضلاب شهرستان دزفول که در محل تصفیه خانه جنوب برگزار شد، اظهار کرد: خدمات قابل توجهی از سوی مجموعه آبفای منطقه دزفول از سال گذشته تا به امروز صورت گرفته است که جای قدردانی دارد.

وی با اشاره به وجود مشکلات شدید کم آبی در نقاط مختلف شهرستان دزفول در سال گذشته، افزود: این مشکل با حفر چاه‌های متعدد در مناطق مختلف شهرستان برطرف شد به طوری که از سال گذشته تاکنون هشت حلقه چاه جدید در شهرستان دزفول وارد مدار شده و حفر هشت حلقه دیگر در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارد.

مدیرعامل آبفای خوزستان از امام جمعه دزفول برای در اختیار قرار دادن چاه مصلی به منظور رفع مشکلات آبی نقاط جنوبی شهر دزفول قدردانی کرد و گفت: با همکاری ارزشمند فرماندار ویژه دزفول ۲ حلقه چاه در جاده صفی آباد هفته آینده وارد مدار می‌شود تا مشکل این مناطق نیز برطرف شود.

کرمی نژاد با بیان اینکه امسال اوضاع آبی استان بسیار بهتر و مطلوب‌ تر از سال قبل است، تصریح کرد: در این مدت شبکه‌های مختلف آبی، مخازن و چاه‌های متعدد در خوزستان وارد مدار شده و یا به بهره برداری رسیده‌اند.

وی با بیان اینکه با تلاش‌های صورت گرفته پیشرفت خوبی در حوزه تأمین آب پروژه‌های مسکن مهر صورت گرفته است، عنوان کرد: در شهرستان دزفول از سال گذشته تاکنون ۱۰۶ میلیارد تومان پروژه اجرا شده و ۲۵ میلیارد تومان پروژه در انجام است، همچنین ۵۸۵ میلیارد تومان پروژه در دستور کار قرار گرفته که از این میزان ۱۰۰ میلیارد تومان برای رفع مشکلات آب منطقه محروم احمد فدالله خواهد بود که این طرح در مرحله انتخاب پیمانکار مناقصه است، همچنین ۳۰۰ میلیارد تومان برای پروژه انتقال آب از شهرک المهدی به سردشت خواهد بود.

مدیر عامل آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به افتتاح پروژه احداث و نصب دستگاه کدورت‌زا در شهر سالند دزفول یادآور شد: در سال‌ های اخیر با هر بارش باران در منطقه سالند، مردم این منطقه تا حدود ۱۵ روز با مشکل کدورت شدید آب مواجه بودند به طوری که آب شرب این منطقه قابل استفاده نبود؛ بنابراین با پیگیری‌های صورت گرفته، احداث این دستگاه به فردی از مشهد سپرده شد و این دستگاه، کدورت آب سالند را به طور صددرصد رفع می‌کند به طوری که بعد از نصب این دستگاه امسال در بارش‌های موجود در شهر سالند مشکلی رخ نداد.

کرمی نژاد اضافه کرد: نصب این دستگاه برای رفع مشکلات آبی شهرهایی همچون رامشیر و چند شهر دیگر در دستور کار است.

وی گفت: در حوزه فاضلاب دزفول نیز اقدامات قابل توجهی انجام شده است‌. اکنون در دزفول پنج پیمانکار در حوزه فاضلاب در حال اجرای پروژه هستند که ۲ پروژه در بافت قدیم در حال اجرا است و یکی از این ۲ پروژه نیز کلنگ زنی می‌شود.

کرمی نژاد با اشاره به سرریز فاضلاب پادگان دزفول به رودخانه دز، افزود: رفع این معضل در دستور کار است و ظرف ۲ هفته آینده این فاضلاب از رودخانه دز جدا خواهد شد. همچنین احداث تصفیه خانه فاضلاب برای زیباشهر از برنامه‌های در دستور کار بوده و مشاور این طرح در خرداد ماه طرح مذکور را برای اجرا به ما ارائه می‌دهد.

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان
تعداد بازدید : ۶۶۶
(یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲) ۱۰:۵۰
http://news.abfakhz.ir/u/4b4
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید