جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

جزییات خبر

یکشنبه / ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۳:۱۱
سرویس : آب
کد خبر : ۵۱۸۱
گزارشگر : ۴
سرویس آب

مدیر روابط عمومی آبفای خوزستان با حضور در ایرنا مطرح کرد؛ صرفه‌جویی در مصرف آب همواره باید مورد توجه قرار گیرد

مدیر روابط عمومی آبفای خوزستان با تاکید بر مدیریت مصرف آب در استان گفت: فرهنگ سازی در زمینه مدیریت مصرف آب و توجه به مقوله صرفه‌جویی همواره باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیر روابط عمومی آبفای خوزستان با حضور در ایرنا مطرح کرد؛ صرفه‌جویی در مصرف آب همواره باید مورد توجه قرار گیرد
(یکشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۲) ۱۳:۱۱

 

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان، بهنام پریچه امروز با حضو در دفتر خبرگزاری ایرنا خوزستان به مناسب هفته صرفه جویی در مصرف آب بیان‌کرد: هدف از نامگذاری این هفته، تلاش برای نهادینه کردن فرهنگ صحیح استفاده از آب بوده و اینکه افراد جامعه نسبت به حفظ ارزش آب حساس‌تر از گذشته شوند.

وی افزود: در هفته صرفه جویی امسال، برنامه‌های مختلف فرهنگی برای مدیریت مصرف شهروندان خوزستان در مجموعه آبفا استان تدوین شده است.

مدیر روابط عمومی آبفای خوزستان بیان کرد: یکی از عرصه‌های آموزش فرهنگ مصرف بهینه، استفاده از فضاهای عمومی است که در این رابطه با محوریت مدیریت بهینه مصرف آب محتواهای کاربردی منتشر و در اختیار عموم قرار گرفته است.

پریچه گفت: هفته صرفه‌جویی در مصرف آب به عنوان اقدامی نمادین از تلاش و آگاهی بخشی در راستای اهتمام به اشاعه فرهنگ صحیح در مصرف آب و برداشتن گامی موثر در توسعه جامعه است.

وی به اهمیت و مدیریت بهینه منابع آب بر پایه همکاری و مشارکت تمام سطوح و لایه های اجتماعی اشاره کرد و افزود: در این فرایند از مشترکین در شهرها و روستاهای استان گرفته تا سازمانها و نهادهای دولتی همگی باید با تعهد و آگاهی اجتماعی به این مهم توجه کنیم تا شاهد بهره‌برداری پایدار از منابع آبی استان باشیم.

مدیر روابط عمومی آبفای خوزستان گفت: قطعا کارکنان شرکت آب و فاضلاب استان با تلاش‌های شبانه روزی، سعی بر آن دارند تا خللی در توزیع عادلانه آب صورت نگیرد که در این مسیر مشارکت و همراهی مردم نیز بسیار مهم است.

وی افزود: از مردم استان خوزستان خواستاریم مدیریت مصرف را سرلوحه خود قرار داده، تا بتوانیم از فصل گرم امسال به خوبی و با کمترین مشکل عبور کنیم.

گفتنی است هفته اول تابستان در تقویم هرساله، به‌عنوان نماد آغاز فصل گرما (یکم تا هفتم تیرماه)، به هفته «صرفه‌جویی در مصرف آب» نام‌گذاری شده بود که امسال این هفته نمادین به هفته آخر خردادماه یعنی ۲۶ خردادماه تا یکم تیرماه تغییریافته است.

برهمین اساس شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور اسامی روزهای هفته صرفه جویی در مصرف آب را اعلام کرده تا حساسیت جامعه را بیشتر برانگیزد.

بر این اساس جمعه ۲۶ خردادماه با نام آب، ارزش های دینی و ملی، شنبه ۲۷ خردادماه با نام خانواده، فرهنگ و مدیریت مصرف، یکشنبه ۲۸ خردادماه با نام آب، رسانه و افکار عمومی، دوشنبه ۲۹ خردادماه با نام پساب، صنعت و محیط زیست، سه شنبه ۳۰ خردادماه با نام آب، اقتصاد و بهره وری، چهارشنبه ۳۱ خردادماه با نام آب، عدالت اجتماعی و حقوق شهروندی و پنجشنبه ۳۱ خردادماه با نام آب، آموزش شهروندی و مسئولیت پذیری توسط شرکت آب و فاضلاب کشور نامگذاری شده است.

هفته صرفه‌جویی در مصرف آب این پیام را می دهد که با مصرف صحیح آب و جلوگیری از هدررفت آن در فصل گرما و تابستان می توانیم تا حدی کمبود منابع تامین آب را جبران کنیم.

 

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان
تعداد بازدید : ۶۱۲
(یکشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۲) ۱۳:۱۱
http://news.abfakhz.ir/u/4dp
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید