جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

جزییات خبر

دوشنبه / ۲۶ تیر ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۵
سرویس : آب
کد خبر : ۵۲۲۶
گزارشگر : ۴
سرویس آب

تامین آب 5 روستای هندیجان در دستور کار آبفا خوزستان

​ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به قرار گرفتن روستای دهنو در مسیر میان شهرستان هندیجان و دیلمه، گفت: در این روستا ۲ مشکل از جمله؛ تامین آب و شبکه توزیع و انتقال آب وجود دارد.

تامین آب 5 روستای هندیجان در دستور کار آبفا خوزستان
(دوشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۲) ۱۲:۲۵

 

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان ، محمدرضا کرمی نژاد با بیان اینکه آب تعدادی از روستا‌های هندیجان از بخش جایزان و با استفاده از خط انتقال ۷۰ کیلومتری تامین می‌شود، افزود: تعداد دیگری نیز از خط انتقال آب طرح محرم و سد کوثر در استان کهگیلویه و بویراحمد آب دریافت می‌کنند.

کرمی نژاد با بیان اینکه روستای دهنو در مسیر سهمیه آبی قرار دارد که باید از خط دیلمه دریافت کند، ادامه داد: باتوجه به اینکه لوله کشی آب در منطقه وجود ندارد، تغییر‌هایی در تامین آب روستا‌های امامزاده عبدالله، ذلقی، رگ سفید و بوطاهری ... ایجاد شده است تا بتوان شرایط را برای اجرای خط انتقال روستای دهنو انجام داد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان مسافت روستای رگ سفید تا دنا را حدود ۲۷ کیلومتر عنوان و اضافه کرد: حدود ۳۰ خانوار در دهنو سکونت دارند و تلاش داریم با پیگیری ها، خط انتقال آب و خطوط توزیع داخلی را که طرح آن تدوین شده است، با تامین اعتبار‌های لازم در آینده نزدیک اجرا کنیم.

کرمی نژاد تاکید کرد:  درحال حاضر آبرسانی به روستای دهنو با ۳ سرویس تانکر انجام می‌شود.  

وی مذاکره با سرمایه گذار جهت تامین آب شیرین جهت شهر و روستاهای شهرستان، تعویض ۵ کیلومتر خط انتقال بین روستایی، راه اندازی دو تاسیسات دریهک و شیری در حوزه روستایی، احداث یک لاگن پیش ته نشین جدید جهت شهر هندیجان و اجرای ۷۲ کیلومتر خط انتقال روستایی توسط طرح محرومیت زدایی قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) از دیگر اقدامات شرکت متبوعش در افزایش و پایداری آب شهرهندیجان و روستاهای اطراف عنوان کرد.

تنظیم: راشین نجارپور

  

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان
تعداد بازدید : ۷۴۲
(دوشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۲) ۱۲:۲۵
http://news.abfakhz.ir/u/4h2
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید