یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

جزییات خبر

جمعه / ۱۹ آبان ۱۴۰۲ / ۰۷:۳۸
سرویس : فاضلاب
کد خبر : ۵۴۲۱
گزارشگر : ۴
سرویس فاضلاب

کرمی نژاد در گفتگوی ویژه خبری صدا و سیمای خوزستان: بیش از 165 کیلومتر خطوط اصلی شبکه فاضلاب اهواز کار شده است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: تا به امروز بیش از ۱۶۵ کیلومتر خطوط اصلی شبکه و حدود ۴۰۰ کیلومتر خطوط فرعی شبکه فاضلاب اهواز کار شده است.

کرمی نژاد در گفتگوی ویژه خبری صدا و سیمای خوزستان: بیش از 165 کیلومتر خطوط اصلی شبکه فاضلاب اهواز کار شده است
(جمعه ۱۹ آبان ۱۴۰۲) ۰۷:۳۸
به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان، محمدرضا کرمی نژاد در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه استانی سیمای خوزستان در تشریح آخرین وضعیت طرح جامع اصلاح شبکه فاضلاب اهواز گفت: مسائل شبکه فاضلاب اهواز از سال 1372 است و شهرداری بخشی از شبکه را اجرا می کند و شرکت آب و فاضلاب خوزستان تحویل می دهد و به دلیل مسطح بودن زمین و جنس خاک تا سال 1398 مشکلاتی برای مردم به وجود آورده است.
 
وی به بارش های سنگین و ماندگاری آب در خیابان ها به مدت بیش از یک هفته در سال 1398 اشاره کرد و افزود: باتوجه به بروز این مشکلات و گلایه مردم، مقام معظم رهبری ورود کردند و خواستار رفع این چالش شدند.
 
کرمی نژاد ادامه داد: با آغاز به کار دولت سیزدهم، حجت الاسلام رئیسی در اولین روز کاری و اولین سفر استانی به استان خوزستان و اهواز آمد و در بازدید از کارگاه فاضلاب اهواز، دستور رفع سریع مشکل شبکه فاضلاب اهواز را صادر کرد.
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان میزان پیشرفت شبکه فاضلاب اهواز در بازه زمانی 30 ساله را حدود 30 درصد اعلام و اضافه کرد: اگرچه کار هایی از سال 1372 تا سال 1398 انجام شده بود، ولی نواقصی ازجمله؛ تکمیل نشدن شبکه ها، مشکلات تصفیه خانه ها و ایستگاه های پمپاژ داشت، ضمن اینکه نقاط حساس آبگرفتگی نیز رها شده بودند.
 
وی با اشاره به تزریق اعتبار های خوب
برای تکمیل و اصلاح شبکه فاضلاب اهواز در ابتدای کار دولت سیزدهم، گفت: از سال 1400 تاکنون، اجرای شبکه فاضلاب از 61 درصد فراتر رفته است که یکی از دلایل آن همکاری و مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) با 7 گروه پیمانکاری قوی و مجهز است.
 
کرمی نژاد به اجرای ناموفق طرح با استفاده از میکروتونل در سال های قبل اشاره کرد و افزود:، اما در این طرح که در دست اجرا است، با بومی سازی دستگاه های میکروتونل این کار با موفقیت پیش رفت و درحال حاضر 3 دستگاه از این تجهیز فعال هستند و شرق و غرب رودخانه کارون را پوشش می دهند و تا به امروز بیش از 165 کیلومتر خطوط اصلی شبکه و حدود 400 کیلومتر خطوط فرعی کار شده است.
 
وی با بیان اینکه اجرای طرح در نقاط سخت و پیچیده و رهاشده از سال های قبل با موفقیت انجام شده است، ادامه داد: همه تلاش خود را به کار گرفته ایم تا در کمترین زمان ممکن طرح را به مراحل مطلوبی برسانیم.
 
اجرای طرح اصلاح شبکه فاضلاب اهواز در 6 محور
 
کرمی نژاد به اجرای طرح اصلاح شبکه فاضلاب اهواز در 6 محور اشاره کرد و گفت: زمانیکه آغاز به کار کردیم، با نقاطی روبرو بودیم که دچار پس زدگی شدید فاضلاب بودند و مشکلاتی زیادی برای مردم این مناطق ایجاد کرده بود.
 
وی یکی از مشکلات اصلی برای انجام کار های علاج بخشی را شناسایی و اصلاح نقاط ریزشی عنوان کرد و افزود: لوله ها قدیمی و بتنی بودند و گاز های متساعد شده در زیر زمین سبب تخریب لوله ها شده بود و به همین دلیل با کمترین بارش و فشار، ریزش می کردند و با پس زدگی فاضلاب، مشکلات زیادی برای مردم ایجاد می شد.
 
این مقام مسئول به رفع 111 کیلومتر از 120 کیلومتر نقاط ریزشی در اهواز اشاره کرد و ادامه داد: این کار در حال تمام شدن است، ضمن اینکه 2 طرح ضربتی برای نقاط درگیر آبگرفتگی سال 1398 در دستور کار داشتیم و با کمک استانداری و همکاری شهرداری این طرح ها اجرا شدند و به پایان رسیدند.
 
کاهش ایستگاه های پمپاژ فاضلاب
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان بروزرسانی ایستگاه های پمپاژ فاضلاب را از دیگر کار های در اولویت برشمرد و اضافه کرد: درحال 186 ایستگاه در نقاط مختلف اهواز وجوددارد که با اتصال به خطوط اصلی، تعدادی از این ایستگاه ها حذف می شوند و در نهایت به 64 و یا 60 ایستگاه کاهش خواهند یافت.
 
وی جلوگیری از ورود فاضلاب به رودخانه کارون را یکی دیگر از برنامه های مهم در دستور کار عنوان کرد و گفت: علاوه بر کار های انجام شده از سال 1400 تاکنون، همه ایستگاه های پمپاژ به پمپ های قوی مجهز شدند، بطوریکه بیش از 400 دستگاه پمپ نصب هستند و در مدار قرار دارند و هنگام بارش فعال می شوند.
 
محمدرضا کرمی نژاد به وجود حدود 100 دستگاه پمپ در انبار ها برای استفاده در مواقع اضطراری اشاره کرد و افزود: امسال همه تابلوبرق ها همانند پارسال بروزرسانی شده اند و تعویض و نوسازی فیوزها، کابل ها و کنداکتور ها انجام شده است و باتوجه به پیش بینی بارش های سنگین، آمادگی داریم.

وی با اشاره به بهره گیری از ظرفیت نیرو های بسیج و گروه های جهادی در ایستگاه های پمپاژ، ادامه داد: پیمانکارانی که در حال اجرای طرح هستند، هنگام بارش ها به عنوان پشتیبان همکاری خواهند کرد و براساس تقسیم بندی های انجام شده، در ایستگاه های اصلی حضور پیدا خواهند کرد.

 

کرمی نژاد به توافق با سازمان آب و برق خوزستان اشاره و اضافه کرد: براساس این توافق، در ایستگاه های حساس، گروه های کشیک اداره برق هم مستقر می شوند تا درصورت قطع برق هنگام بارش های طولانی مدت و سنگین نیرو های عملیاتی کار پشتیبانی را انجام دهند و اگرچه اتفاقی افتاد، کار های لازم برای رفع مشکل اجرا شود.

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان
تعداد بازدید : ۶۴۵
(جمعه ۱۹ آبان ۱۴۰۲) ۰۷:۳۸
http://news.abfakhz.ir/u/4t6
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید