شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

جزییات خبر

سه شنبه / ۲۱ آذر ۱۴۰۲ / ۱۴:۵۱
سرویس : آب
کد خبر : ۵۴۵۰
گزارشگر : ۴
سرویس آب

برگزاری کارگاه آموزشی برنامه ایمنی آب به میزبانی شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان

کارگاه آموزشی برنامه ایمنی آب توسط کارگروه ممیزی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به میزبانی شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان برگزار شد.

برگزاری کارگاه آموزشی برنامه ایمنی آب به میزبانی شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان
(سه شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲) ۱۴:۵۱
 
به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان، این کارگاه آموزشی با هدف ارتقاء سطح دانش و ایجاد وحدت رویه در اجرای برنامه ایمنی آب در استان خوزستان با تدریس اعضای کارگروه ممیزی برنامه ایمنی آب ، دکتر میترا قاسم شربیانی، مهندس شایاندخت قربانی ممیز برنامه ایمنی آب و همچنین مهندس حمیده سمیعی مسئول هماهنگی برنامه ایمنی آب شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور برگزار گردید.

 

در این گارگاه آموزشی که کارشناسان شرکت آب و فاضلاب، معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، ادره کل محیط زیست و اداره کل جهاد کشاورزی استان خوزستان به عنوان فراگیر حضور داشتند، ضمن معرفی برنامه ایمنی آب گام‌های اجرای برنامه به طور کامل تبیین شد.
 
در این کارگاه یک روزه که به صورت حضوری برگزار شد، به مباحثی همچون ضرورت اجرای برنامه، ساختار کارگروه برنامه ایمنی آب، آموزش مفاهیم و گام های اجرایی برنامه ایمنی آب ، تدوین روش های اجرایی ، رسم دیاگرام حوضه آبریز شهر اهواز و ترسیم کانون های آلاینده در این حوضه آبریز و همچنین شناسایی رویدادهای مخاطره آمیز و رفع آن در این حوضه پرداخته شد.
 
معاون بهره برداری آب شرکت آب و فاضلاب خوزستان در آغاز این دوره آموزشی به ترسیم سیمای آب استان در ابعاد کمی و کیفی پرداخت.
 
محسن قمشی آموزش را اساس تغییر نگرش عنوان نمود و برگزاری کارگاههای آموزشی بویژه در مقوله ایمنی آب شرب را کاملا فنی، تخصصی و کاربردی دانست و ارائه راهکارهای عملیاتی و اجرائی را راهی در جهت بهبودی وضعیت کمی و کیفی آب اعلام کرد.

 

وی اذعان داشت: برنامه ایمنی آب یک رویکرد مدیریت ریسک است که خطرات بالقوه را شناسایی و خطرات مرتبط با آنها را ارزیابی می کند. این شامل یک رویکرد سیستماتیک برای تضمین ایمنی و کیفیت آب با اجرای اقداماتی است که از خطرات جلوگیری یا کاهش می دهد. 

 

معاون بهره برداری آب شرکت آب و فاضلاب خوزستان،  تضمین آب عرضه شده به مصرف کنندگان، شناسایی خطرات احتمالی و اجرای اقداماتی برای جلوگیری از آلودگی منابع آب ، تضمین مقاومت منبع آب در برابر بلایای طبیعی مانند سیل و خشکسالی و  در نهایت کمک به ایجاد اعتماد عمومی و اعتماد به سیستم تامین را از جمله دلایل اهمیت اجرای برنامه ایمنی آب دانست.
 
وی هدف از  برگزاری این دوره آموزشی را  اطمینان از کیفیت آب آشامیدنی بر اساس مدیریت خطر  عنوان و پیشگیری از آلودگی سنج آب آشامیدنی، تصفیه آب برای کاهش یا حذف آلودگی برای رسیدن به استانداردها، پیشگیری از آلودگی مجدد آب در مدت ذخیره سازی، توزیع و مصرف را از دیگر اهداف اجرایی این کارگاه عنوان کرد.

 

کمیته برنامه ایمنی آب استان خوزستان در راستای اجرای سند راهبرد ملی بهبود کیفیت آب شرب به موجب ابلاغ رئیس مرکز سلامت محیط و کار در جهت ایجاد اطمینان پایدار از ایمنی سیستم تامین آب آشامیدنی از ابتدای سال ۱۳۹۲ شروع به فعالیت کرده است.

 

تنظیم: راشین نجارپور
روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان
تعداد بازدید : ۴۴۵
(سه شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲) ۱۴:۵۱
http://news.abfakhz.ir/u/4v2
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید