یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

جزییات خبر

سه شنبه / ۲۶ دی ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۰
سرویس : آب
کد خبر : ۵۵۰۵
گزارشگر : ۴
سرویس آب

مدارس خوزستان پیشگام در ترویج فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب

با هدف تبیین اهمیت آب و ترویج فرهنگ صرفه جویی برای کلاس اول تا سوم شهرستان رامهرمز در استان خوزستان، جشنواره ملی نخستین واژه آب برگزار و زنگ «آب» در مدارس این شهرستان نواخته شد.

مدارس خوزستان پیشگام در ترویج فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب
(سه شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۲) ۱۴:۲۰

 

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان،  جشنواره ملی "اولین واژه (آب)" با همکاری آموزش و پرورش این شهرستان و پرسنل و معلمان دبستان دخترانه شهید حسین نژادیان اجرا شد.

مدیر آبفا منطقه رامهرمز ضمن قدردانی از همراهی و همیاری صمیمانه اداره آموزش و پرورش شهرستان گفت : آب حیاتی ترین عنصر زندگی بشر است و اگر نسبت به این امانت الهی بی توجه و یا کم توجه باشیم زندگی ما و نسل های بعدی را با مخاطره روبرو می شود.

محمود احمدی دانش آموزان را به صرفه جویی و سالم نگهداشتن این هدیه ی الهی برای نسل های آینده دعوت کرد.

بر اساس این گزارش حدود 200 نفر از دانش‌آموزان پایه اول تا سوم ابتدایی در این مراسم با روش‌های مدیریت مصرف پروسه ی چرخه ی آب و چگونگی تولید تا مصرف این مایه ی حیات و  راه های مختلف صرفه جویی هرچه بهتر و مصرف بهینه ی آب آشنا شدند.

در بخش دیگری از این مراسم سید عزیزالله موسوی ریاست آموزش و پرورش شهرستان رامهرمز نیز بر ضرورت فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب و اهمیت آب در زندگی تاکید کرد.

گفتنی است: در این جشنواره ایستگاه نقاشی با موضوع آب شامل آثار دانش آموزان مدرسه برپا شد و به تعدادی از برگزیدگان جوایزی اهدا شد.

از سایر برنامه های اجرا شده در این مراسم می توان نمایش جذاب عروسک گردانی با موضوع صرفه جویی در مصرف آب، اجرای سرود توسط دبستان دخترانه شهید حسین نژادیان ، برگزاری مسابقه توسط مجری و اهداء جوایز نام برد.

برگزاری نمایشگاه کوچکی نیز از نقاشی های دانش آموزان و کاردستی های زیبا، تقدیر از دو نفر از معلمین بازنشسته و معرفی 7 نفر از دانش آموزان فعال به عنوان "همیار آب" و توزیع بسته های آموزشی از دیگر برنامه های اجرا شده در این مراسم بود.

این مراسم با گرفتن عکس یادگاری دسته جمعی به کار خود پایان داد.

تنظیم: راشین نجارپور

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان
تعداد بازدید : ۳۶۳
(سه شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۲) ۱۴:۲۰
http://news.abfakhz.ir/u/4yd
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید