شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

جزییات خبر

شنبه / ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۶
سرویس : فاضلاب
کد خبر : ۵۵۴۳
گزارشگر : ۴
سرویس فاضلاب

۶۱ درصد پیشرفت طرح فاضلاب اهواز؛ توجه ویژه دولت سیزدهم به یک زخم‌کاری

طرح جامع فاضلاب اهواز تا قبل از دولت سیزدهم تنها با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی همراه بوده و با اقدامات و برنامه‌ریزی های صورت گرفته در دولت سیزدهم امروز به ۶۱ درصد پیشرفت رسیده است.

۶۱ درصد پیشرفت طرح فاضلاب اهواز؛ توجه ویژه دولت سیزدهم به یک زخم‌کاری
(شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۲) ۱۲:۲۶

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان به نقل از خبرگزاری فارس از اهواز مسئله فاضلاب شهر اهواز در سال‌های اخیر به عنوان یک دغدغه جدی مردم شریف این شهرستان مطرح بوده است. تکمیل نشدن شبکه فاضلاب، فرسودگی و ریزش این شبکه در نقطه‌های مختلف، وضعیت توپوگرافی شهرستان اهواز موجب شده تا این شهر مشکلات عدیده ای در بحث فاضلاب داشته باشد و در فصل بارش با توجه به نبود شبکه دفع آب های سطحی مشکل بالازدگی فاضلاب و آب گرفتگی معابر به صورت بحرانی روبه رو گردد.

این معضل که در سال‌های اخیر به عنوان یکی از چالش‌های جدی استان بشمار می‌رفت با روی کار آمدن دولت سیزدهم به اولویت اول طرح‌های عمرانی دولت در خوزستان تبدیل شد. خوشبختانه با نگاه ویژه‌ای که در این دولت نسبت به حل مشکل فاضلاب در شهر اهواز وجود داشته طرح فاضلاب اهواز اکنون با پیشرفت قابل قبولی همراه بوده؛ که علاوه بر حل مشکلات پس زدگی فاضلاب در اهواز در نبود شبکه دفع آب های سطحی هم کمک شایانی در سرعت دفع آب های سطحی داشته است.

 

پروژه فاضلاب اهواز در ایستگاه ۶۱ درصد پیشرفت

طرح جامع فاضلاب اهواز تا قبل از دولت سیزدهم تنها با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی همراه بوده و با اقدامات و برنامه‌ریزی های صورت گرفته در دولت سیزدهم امروز به ۶۱ درصد پیشرفت رسیده است.

متأسفانه نبود شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی بعنوان یکی از مهمترین تأسیسات و زیرساخت های شهری در اهواز همواره مشکل آفرین بوده؛ چرا که به دلیل شدت رخدادهای بارندگی در شهر اهواز شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهر اهواز از ظرفیت لازم جهت دفع رواناب‌ها برخوردار نبوده استاین موضوع نه تنها باعث هدر رفت این منابع آبی با ارزش شده که با پس زدگی فاضلاب مشکلات بهداشتی، زیست محیطی فراوانی ایجاد نموده و نارضایتی شهروندان را بدنبال داشته است که طبق قانون هم متولی دفع آب های سطحی شهرداری است.

 

ترمیم نوارهای حفاری در اسرع وقت اصلاح و آسفالت خواهد شد

صابر علیدادی مدیرعامل شرکت اب و فاضلاب خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: دولت سیزدهم و مجموعه وزارت نیرو نگاه و توجه ویژه‌ای به استان خوزستان داشته و با عزم و اراده‌ای که وجود داشته کارهای بسیار بزرگی در بخش‌های آب شامل بهره‌برداری از طرح بزرگ آبرسانی غدیر و همچنین پیشرفت‌های چشمگیر در بخش طرح جامع فاضلاب شهر اهواز صورت پذیرفته است.

وی در ادامه اظهار کرد: اقدامات خوبی که در بحث فاضلاب اهواز انجام شده و تلاش بر این است که از فرصت ایجاد شده در دولت سیزدهم حداکثر استفاده برای شتاب بخشی به طرح‌های فاضلاب و آب استان استفاده برده شود و مشکل فاضلاب شهر اهواز یکبار برای همیشه برطرف شود.

وی افزود: مهمترین دغدغه و نارضایتی مردم شریف اهواز در روند اجرایی پروژه فاضلاب شهر اهواز، ترمیم نوارهای حفاری بوده و ضمن عذرخواهی از مردم شریف اهواز این اطمینان را به شهروندان عزیز اهوازی داد که هیچ پروژه جدیدی تا قبل از اتمام پروژه قبلی، آسفالت و آماده سازی محل تردد ساکنین هر منطقه آغاز نخواهد شد.

وی گفت: ترمیم نوارهای حفاری در حال انجام بوده و تمامی معابری که پروژه آن‌ها به اتمام رسیده است در اسرع وقت اصلاح و آسفالت خواهد شد.

 

آسفالت بیش از 3 هزار و 650 مترمربع در پروژه‌های طرح فاضلاب اهواز

علیدادی با اشاره به آسفالت خیابان‌ها در یک ماه اخیر عنوان کرد: در مدت زمان یک ماه گذشته بیش از 3 هزار و 650 مترمربع آسفالت در پروژه‌های طرح فاضلاب اهواز اجرا گردیده و با احتساب پروژه‌های فعال نیاز به ترمیم و آسفالت 7 هزار و 200 مترمربع باقیمانده بوده که این مهم نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به پیش بینی بارندگی در خوزستان تمامی گروه‌های عملیاتی شرکت آب و فاضلاب خوزستان در حالت آماده باش بوده و به شرکت آبفا اهواز ماموریت داده شد که برای کمک به شهرداری اهواز از همه ظرفیت استفاده کند؛ با شروع بارندگی تمامی پمپ‌ها با حداکثر ظرفیت در مدار بوده و با پایش مستمر ایستگاه پمپاژ فاضلاب و استقرار تیم های عملیاتی از بروز بحران شهری که همه ساله در فصل بارش کام شهروندان اهوازی را تلخ می‌نمود جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به پیشرفت طرح جامع فاصلاب شهر اهواز تصریح کرد: اجرای 317 کیلومتر شبکه اصلی و فرعی فاضلاب در دولت سیزدهم، امروز در غیاب شبکه دفع آب‌های سطحی، تأثیر بسزایی در دفع آب‌های سطحی از طریق شبکه فاضلاب داشته است.

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان
تعداد بازدید : ۳۸۷
(شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۲) ۱۲:۲۶
http://news.abfakhz.ir/u/515
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید